Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/32187
Title: Перспективи впровадження національних одноборств в систему фізичної культури учнів та учениць НУШ
Other Titles: Prospects for the introduction of National Martial Arts in the System of Physical Culture of students of the "NUS"
Authors: Кіндзер, Б. М.
Хуртенко, О. В.
Дмитренко, С. М.
Книш, С. І.
Дишко, О. Л.
Беседа, Н. А.
Kindzer, В.
Khurtenko, О.
Dmytrenko, S.
Knysh, S.
Dyshko, O.
Beseda, N.
Keywords: засоби фізичного виховання
нова українська школа
одноборства
патріотичне виховання
рухові якості
система, структура
сутнісні характеристики
фізична культура
фізичні якості
means of Physical Education
new Ukrainian school
Martial Arts
patriotic education
motor qualities
system, structure
essential characteristics
Physical Culture
Physical Qualities
Issue Date: 14-Feb-2022
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Перспективи впровадження національних одноборств в систему фізичної культури учнів та учениць НУШ / Кіндзер Б. М., Хуртенко О. В., Дмитренко С. М., Книш С. І., Дишко О. Л., Беседа Н. А. // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 15, Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. пр. - Київ, 2022. - Вип. 2(146). - С. 48-55. DOI 10.31392/NPU-nc.series15.2022.2(146).11
Series/Report no.: наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК імені Івана Боберського;
Abstract: Відповідно до результатів аналізу науково-методичної та довідкової літератури встановлено, що питанням модернізації освітнього процесу, зокрема системи патріотичного виховання, а також фізичної культури учнів та учениць Нової української школи із акцентованим використанням засобів національних одноборств присвячено недостатню кількість науково-методичних праць, що потребує подальших наукових розвідок та підкреслює актуальність і практичну складову обраного напряму дослідження. Головною метою дослідження є навчальної програми «Фізична культура, 5 клас» для закладів загальної середньої освіти) Нової Української школи.В процесі дослідно-аналітичної роботи були використані наступні методи: аксіоматичні, ідеалізації, історичні і логічні, сходження від конкретного, формалізації тощо.В результаті теоретичного дослідження членами науково-дослідної групи розроблено проєкт варіативного модуля «Козацький двобій» (складової модельної навчальної програми «Фізична культура, 5 клас» для закладів загальної середньої освіти) Нової Української школи. According to the Results of the analysis of Scientific-methodical and reference literature it is established that the issues of modernization of the educational process, in particular the System of Patriotic education According to the Results of the Analysis of Scientific-methodical and Reference literature it is established that the issues of Modernization of the еducational process, in particular the System of Patriotic education, as well as the Physical Culture of students of the New Ukrainian School with an emphasis on the use of National Martial Arts is insufficient number of Scientific and methodological works, which requires further Research and emphasizes the relevance and Practical component of the chosen field of study. The main Purpose of the Research is to develop a project of a Variable Module "Cossack fight" for students in grades 5 of the New Ukrainian School. In the process of research and analytical work, the following methods were used: axiomatic, idealization, historical and logical, convergence from the specific, formalization, and so on. As a Result of Theoretical Research, members of the Research Group developed a project of a Variable Module "Cossack fight" (part of the Model curriculum "Physical Culture, 5 grades" for secondary education) of the New Ukrainian School.
URI: http://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/32187
Appears in Collections:Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Кіндзер_695-Текст статті-1368-1-10-20220217_2022.pdf281.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.