Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/31312
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Vorobel, Mariia | - |
dc.contributor.author | Воробель, Марія | - |
dc.date.accessioned | 2021-11-30T11:51:13Z | - |
dc.date.available | 2021-11-30T11:51:13Z | - |
dc.date.issued | 2021-11-30 | - |
dc.identifier.citation | Vorobel M. Some criteria of professional teaching / Mariia Vorobel // Grail of Science: іnternational scientific journal. - 2021. - № 2-3. - Р. 433-437. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/31312 | - |
dc.description.abstract | Summary.Lesson is the main form of organization of the educational process. At the same time, it is a mirror of the general pedagogical culture of a teacher, a measure of his intellectual wealth, an indicator of his worldview and erudition. In our articlethe key terms and definitions concerning questions of "lesson", "modern lesson", "professional teaching" as important pedagogical phenomena and key forms of the organization of educational process are presented.Adescription of possible criteria for professional teaching and recommendations for teachers on the organization, construction and conduct of effective training were analyzed. According to the evidence of empirical teaching research on the central characteristics of professional teaching, it can be argued that practical training remains a key form of organization and is the educational place where the very processes of learning, education and personal development take place. Урок є основною формою організації навчального процесу. Водночас це дзеркало загальної педагогічної культури вчителя, мірило його інтелектуального багатства, показник його світогляду та ерудиції. У нашій статті подано ключові терміни та визначення, що стосуються питань «урок», «сучасний урок», «професійне навчання» як важливих педагогічних явищ та ключових форм організації навчально-виховного процесу. Опис можливих критеріїв професійного навчання та рекомендації для вчителів. проаналізовано питання організації, побудови та проведення ефективного навчання. Згідно з свідченнями емпіричного педагогічного дослідження центральних характеристик професійного навчання, можна стверджувати, що практичне навчання залишається ключовою формою організації та є освітнім місцем, де відбуваються самі процеси навчання, виховання та особистісного розвитку. | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.subject | he educational process | uk_UA |
dc.subject | lesson | uk_UA |
dc.subject | education and personal development | uk_UA |
dc.subject | modern lesson | uk_UA |
dc.subject | professional teaching | uk_UA |
dc.subject | навчальний процес | uk_UA |
dc.subject | урок | uk_UA |
dc.subject | сучасний урок | uk_UA |
dc.subject | виховання та розвиток особистості | uk_UA |
dc.subject | професійне навчання | uk_UA |
dc.title | Some criteria of professional teaching | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10713-Текст статті-19141-1-10-20210409.pdf | 163.81 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.