Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/31308
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Воробель, М. М., | - |
dc.contributor.author | Сірант, Н. П. | - |
dc.contributor.author | Vorobel, M. M., | - |
dc.contributor.author | Sirant, N. P. | - |
dc.date.accessioned | 2021-11-29T14:56:35Z | - |
dc.date.available | 2021-11-29T14:56:35Z | - |
dc.date.issued | 2021-11-29 | - |
dc.identifier.citation | Воробель М. М. Самовиховання як педагогічний чинник розвитку особистості / Воробель М. М., Сірант Н. П. // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. - [зб. наук. пр.]. - Київ, 2021. - Вип. 80. - С. 60-65. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/31308 | - |
dc.description.abstract | У статті проаналізовано вплив самовиховання для піднесення особистості; висвітлено обставини самовиховання в закладах освіти, психолого-педагогічні утруднення і питання, котрі вповільнюють організацію цього процесу, позначені напрями їх вирішення. Розглянуто шляхи, методи та прийоми самовиховання. Відображено недостатню педагогічну готовність особистості до психолого-педагогічного управління самовихованням. Також у статті розкриваються можливості використання ідей щодо самовиховання, оскільки одним із важливих чинників формування є особистість. Оскільки самовиховання є складним процесом, його необхідно втілювати внутрішніми передумовами, котрі характеризують ефективність самовиховання: впевненість, переконливість та самокритичність; вимоги й основи, життєві настанови; достойність і відважність; звички та вправність самоконтролю й саморегулювання; застосування теоретичних основ самовиховання й володіння методикою самовдосконалення; усвідомлення настанов на злагоджене та різностороннє самовиховання; педагогічне бажання до активної, цілеспрямованої роботи над собою. Проаналізовано стадії самовиховання: 1) розуміння потреб своєї діяльності; 2) самопізнання, гостра самооцінка особистості у своїй діяльності й поведінці; 3) вміла робота над собою, створення алгоритму щодо норм поведінки; 4) організована реалізація алгоритму самовиховання; 5) самооцінка, самоконтроль і самокоригування дій і поведінки. Розкрито низку послідовно взаємозалежних і взаємозумовлених шляхів діяльності над собою в педагогічному ході, схарактеризовано значимість кожного з них. Перелічено головні методи самовиховання. Проаналізованим дослідження було доведено, що одним із вагомих напрямів розв’язання проблеми є активізація самовиховання, оскільки бажання професіонала щодо саморозвитку, самопізнання, самоактуалізації убезпечує його фахову стійкість, належний щабель фахової компетентності і незмінне фахове піднесення. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.subject | самовиховання | uk_UA |
dc.subject | самоаналіз | uk_UA |
dc.subject | програма саморозвитку | uk_UA |
dc.subject | особистість | uk_UA |
dc.subject | усвідомлення | uk_UA |
dc.subject | педагогічна готовність | uk_UA |
dc.subject | самозадоволення | uk_UA |
dc.subject | щоденник самовиховання | uk_UA |
dc.subject | робота над собою | uk_UA |
dc.title | Самовиховання як педагогічний чинник розвитку особистості | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.