Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/5948
Title: Features of athleticism application in health-related physical education lessons for high shool student
Authors: Solovey, Alla
Rymar, Olga
Соловей, Алла
Римар, Ольга
Keywords: атлетизм
студенти
підготовленість
здоров'я
athleticism
fitness
health
Issue Date: 2013
Citation: Solovey A. Features of athleticism application in health-related physical education lessons for high shool students / Alla Solovey, Olga Rymar // Фізична активність, здоров'я і спорт. - 2013. - № 4(14). - С. 73 - 79.
Abstract: The most acute problem facing today’s high school is a serious disorder in the students’ health. So, the problem of finding new approaches to the educational process in physical education of students to strengthen and preserve their health is the burning question nowadays. The aim of the research is to optimize the learning process in physical education of students in high school. To study the effect of teaching methods with the use of a primary means of athleticism on the physical fitness level, health and fitness of first-year university students of III-IV accreditation levels. It was established that the application of the author's technique of athletics classes focused on endurance in terms of physical education of students contributed to more expressed (p <0.05) positive changes in their fitness health compared to classes according to the current program of physical training (general fitness and sports games).
Description: Найгострішою проблемою, що стоїть сьогодні перед вищою школою, є серйозне погіршення стану здоров’я студентської молоді. Тому актуальною є проблема пошуку нових підходів до організації навчального процесу з фізичного виховання студентів, спрямованих на зміцнення та збереження здоров’я. Мета дослідження: оптимізація навчального процесу з фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів. Вивчити вплив методики занять із переважним застосуванням засобів атлетизму на рівень фізичної підготовленості, стан здоров’я та фізичний стан студентів першого курсу ВНЗ ІІІ–ІV рівнів акредитації. Установлено, що застосування авторської методики занять силового спрямування у фізичному вихованні студентів сприяло більш вираженим (p<0,05) позитивним змінам фізичного стану та стану їхнього здоров’я порівняно з заняттями за чинною програмою фізичного виховання (загальна фізична підготовка та спортивні ігри).
URI: http://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/5948
Appears in Collections:Науковий журнал "Фізична активність, здоров'я і спорт"

Files in This Item:
File SizeFormat 
А. Соловей, О. Римар.pdf365.53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.