Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/32334
Title: Ресторанний туризм як новий напрям на туристичному ринку Львівщини
Other Titles: Restaurant Tourism as a New Direction in the Tourist Market of Lviv Region
Authors: Паска, Марія
Радзімовська, Ольга
Paska, М.
Radzimovska, О.
Keywords: гастротуризм
ресторанний туризм
локальна кухня
gastrotourism
restaurant tourism
local cuisine
Issue Date: 24-Apr-2022
Publisher: СумДПУ імені А. С. Макаренка
Citation: Паска М. З. Ресторанний туризм як новий напрям на туристичному ринку Львівщини / Паска М. З., Радзімовська О. В. // Наукові записки СумДПУ імені А. С. Макаренка. Серія: Географічні науки : зб. наук. пр. - Суми, 2022. - Т. 2, вип. 3. - С. 65-70.DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6544119
Series/Report no.: наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК імені Івана Боберського;
Abstract: У статті проаналізовано особливості організації туристичної діяльності. Здійснено аналіз змісту гастрономічного туризму в системі туристичної діяльності, запропоновано новий підвид гастрономічного туризму − ресторанний туризм. Удосконалено визначення поняття «ресторанний туризм» та визначено найбільш авторитетні ознаки класифікації даного підвиду гастрономічного туризму. Розглянуто специфіку використання локальної кухні, окремих етапів технології, з метою популяризації у туристичній сфері. Акцентовано на важливості врахування смакових вподобань гостя та включення їх міркувань до індустрії туризму, а саме ресторанного туризму. Здійснено структурований розгляд закладу ресторанного господарства, як засобу розміщення та ймовірні інноваційні напрями використання у галузі гостинності. Проаналізовано специфіку та напрями організації ресторанного туру на туристичному ринку Львівщини. The modern hospitality industry is a special independent branch of the economy, consisting of a group of industries and enterprises, whose functions are to meet the diverse demand for various types of recreation and entertainment. It covers tourism, hotel and restaurant business, leisure and entertainment. One of the most popular is gastrotourism, which is increasingly developing and separating into new and new types of tourism. Due to the rapid expansion of restaurants with a certain concept, which clearly identifies technological features and types of service, a new subtype of gastronomic tourism − restaurant tourism. National cuisine is considered the most important part of national culture and is an important factor in encouraging tourists. Picturesque terrain, historical monuments, infrastructure of the Lviv region, as well as Ukrainian cuisine play an important role in stimulating tourist flows. Restaurant tourism is a phenomenon that is developing as a new tourist product, in particular the fact that a significant part of human spending is on travel, food and recreation. The specifics of the use of local cuisine, individual stages of technology, in order to promote in the tourism sector. Emphasis is placed on the importance of taking into account the taste preferences of the guest and including their considerations in the tourism industry, namely restaurant tourism. A structured consideration of the restaurant as a means of accommodation and possible areas of use in the hospitality industry. Thus, in order to expand tourism activities is to promote innovative approaches in the field of hospitality. We have formed a model of popularization of restaurant tours as an innovative form of travel organization, which combines a cognitive excursion program and tasting with acquaintance with the technology of cooking different types of dishes.
URI: http://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/32334
Appears in Collections:Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Paska M.Z., Radzimovska O.V. Restaurant Tourism as a New Direction.pdf929.13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.