Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/31332
Title: Monitoring of physical preparedness of ukrainianstudents
Authors: Dukh, Tetiana
Bodnar, Ivanna
Дух, Тетяна
Боднар, Іванна
Keywords: фізична підготвленність
моніторинг
українські студенти
Issue Date: 2-Dec-2021
Citation: Dukh Т. Monitoring of physical preparedness of ukrainianstudents / Tetiana Duk, Ivanna Bodnar // Sectoral research XXI: characteristics and features: collection of scientific papers «SCIENTIA» with Proceedings of the I International Scientific and Theoretical Conference (March 26, 2021.USA). - Chicago : European Scientific Platform, 2021. - Vol. 3. - Р. 77-80.
Abstract: Introduction. Assessment of physical fitness level is an important task for organizational and pedagogical measures’ substantiation. Detailed assessment of fitness level helps to improve physical education among students at higher educational establishments. In addition, the significant role of physical fitness assessment consists in the need to determine the optimal physical load and the expediency of adequate selection of techniques at training classes [1, 5]. Scientific researches by [2, 6] have confirmed the fact that in recent years the level of students’ health has decreased to a great extent. Only one in five schoolchildren as well as only one in ten students in Ukraine have a sufficient level of motor activity and healthcare. These statistical data show Ukraine to be one of the least physically developed countries in Europe [3, 5]. It has been found out that only 2% of students have adequate physical fitness, 20-25% of students have a satisfactory level of fitness, 41-44% have a low level of fitness, and 33-34% are in a very poor physical conditioning [4]. Motor activity itself is one of the most effective, cost-effective means of healing. Academic classes in physical education at higher education institutions do not fully utilize their potential in the improvement of students’ health. The evidence of this is the existing negative dynamics in the number of diseases every year. Regarding all the material above, we have distinguished a problem area, which requires detailed analysis. Оцінка рівня фізичної підготовленості є важливим завданням для організації та обґрунтування педагогічних заходів. Покращитися допомагає детальна оцінка рівня фізичної підготовки фізичне виховання студентів вищих навчальних закладів. Крім того, Значна роль оцінки фізичної підготовленості полягає в необхідності визначення оптимальної фізичне навантаження та доцільність адекватного підбору прийомів на тренувальних заняттях [1, 5]. Наукові дослідження [2, 6] підтвердили той факт, що в останні роки рівень студентської здоров'я значно погіршилося. Лише кожен п’ятий школяр, а також лише кожен десятий студенти в Україні мають достатній рівень рухової активності та здоров’я. Ці статистичні дані показують, що Україна є однією з найменш фізично розвинених країн Європи [3, 5]. Це було виявлено, що лише 2% студентів мають достатню фізичну підготовку, 20-25% студентів мають задовільний рівень фізичної підготовки, 41-44% мають низький рівень фізичної підготовки, а 33-34% перебувають у дуже поганій фізична підготовка [4]. Сама рухова активність є одним з найбільш ефективних, економічно вигідних засобів зцілення. Академічні заняття з фізичного виховання у вищих навчальних закладах здійснюються не в повній мірі використовувати свій потенціал у зміцненні здоров’я учнів. Свідченням цього є існуючі негативна динаміка кількості захворювань щороку. Щодо всіх матеріалів вище, ми виділили проблемну область, яка потребує детального аналізу.
URI: http://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/31332
Appears in Collections:Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Дух_2021_removed_removed.pdf244.23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.