Козирєв, М. П.Kozyryev, M. P.2022-07-142022-07-142020-12-12Козирєв М. П. Соціальна педагогіка : навч. посіб. / М. П. Козирєв. - Львiв : Львiвський держaвний унiверситет внутрiшнiх спрaв, 2020. - 352 с.978-617-511-324-0https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/32670Розглянуто aктуaльнi проблеми теорiї тa практики соціальної педагогіки, зокремa її об’єкт, предмет, структурні елементи, завдання, методи i функції. Подaно суть, особливості, завдання, принципи, види, ресурси і суб’єкти соціально-педагогічної діяльності. Розкрито зміст, принципи, завдання, особливості діяльності соціального педагога у загальноосвітніх закладах. XXI century can be characterized by disappointment of people concerning stability and conviction of their future by modern democratic society, ability and willingness of national and world elite respond adequately on crisis situation, provide social equity in the distribution of social benefits, social peace, safety of their lives, etc. Tendencies and challenges of public life, as social practice demonstrates, lie in increasing of social activities of individuals, social groups, appearing of new ideologies, emergence and spreading of new types and forms of social behavior and cooperation, as well as, inefficiency of social and economic regulations and vital functioning of the main segments of the population, an excessive concentration of power and capital in the hands of limited circle of people, unintended social consequences, implementation of new innovational technologies, etc.ukсоціальна педагогікатеоретичні основидіяльність соціального педагогапрофесійна культураsocial pedagogytheoretical foundationsactivity of a social teacherprofessional cultureСоціальна педагогікаSocial pedagogyBook