Blavt, OksanaGalamanzhuk, LesiaHuska, MykhailoIedynak, GennadiiPityn, MaryanKachurak, YuriiFaidevych, VolodymyrTurka, RostyslavПітин, Мар’янТурка, Ростислав2024-07-082024-07-082024Using Programmable Device Installations to Control Students with Disabilities after Blast Traumatic Brain Injury in 10 Meter Walking Test / Oksana Blavt, Lesia Galamanzhuk, Mykhailo Huska, Gennadii Iedynak, Maryan Pityn, Yurii Kachurak,Volodymyr Faidevych, Rostyslav Turka // Physical Education Theory and Methodology. – 2024. – Vol. 24, N 3. – P. 433–441. DOI: 10.17309/tmfv.2024.3.12 (Scopus)https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/36281Objectives. This study aimed to determine the degree of authenticity for the test implemented using a programmable installation for monitoring the functions of functional mobility, gait, and the state of the vestibular apparatus in students with disabilities who have sustained a blast traumatic brain injury. Мета дослідження – визначити ступінь автентичності у 10-метровому тесті ходьби, реалізованого з використанням розробленої програмованої установки контролю відновлення функцій функціональної рухливості, ходи та стану вести-булярного апарату у здобувачів вищої освіти з інвалідністю після вибухової черепно-мозкової травми.enstudents with disabilitiesblast traumatic brain injurytestinginclusioncontrolauthenticityphysical educationздобувачі вищої освіти з інвалідністювибухова черепно-мозкова травмафізичне вихованнятестуванняUsing Programmable Device Installations to Control Students with Disabilities after Blast Traumatic Brain Injury in 10 Meter Walking TestЗастосування здобувачами вищої освіти з інвалідністю після вибухової черепно-мозкової травми установки для контролю у 10-метровому тесті ходьбиArticle