Graczyk, M.Skalski, D. W.Kowalski, D.Grygus, I.Kindzer, BohdanNesterchuk, N.Кіндзер, Богдан2024-03-152024-03-152022Rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny dzieci niepełnosprawnych pod wpływem hipoterapii / Graczyk M., Skalski D. W., Kowalski D., Grygus I,, Kindzer B., Nesterchuk N. // Rehabilitation & Recreation. – 2022. – № 11. – Р. 146–156. DOI https://doi.org/10.32782/2522-1795.2022.11.17 (Scopus)https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/35582Hipoterapia jest procesem psycho-socjo-fizjologicznym zachodzącym w pewnej zamierzonej i zorganizowanej sytuacji społecznej. To właśnie obecność konia sprawia, że jest to wyjątkowa i niepowtarzalna metoda terapeutyczna, dająca nowe i niespotykane w innych terapiach możliwości wpływania na stan psychofizyczny dzieci poddawanych terapii.Іпотерапія - це психосоціофізіологічний процес, що відбувається в певній організованій соціальній ситуації. Саме присутність коня робить його особливим і унікальним терапевтичний метод, який надає нові та безпрецедентні можливості впливу на стан за допомогою інших методів лікування психофізичний стан дітей, які проходять терапію.plkońrytmika i chód koniainterakcja społecznazdrowieterapiaкіньритм і хода конясоціальна взаємодіяздоров'ятерапіяRozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny dzieci niepełnosprawnych pod wpływem hipoterapiiКогнітивний, емоційний та соціальний розвиток дітей-інвалідів під впливом іпотерапіїArticle