Pavlenchyk, NataliiaHorbonos, FedirPavlenchyk, AnatoliіSkrynkovskyy, RuslanPawlowski, GrzegorzПавленчик, НаталіяГорбонос, ФедірПавленчик, АнатолійСкриньковський, РусланПавловський, Ґжегож2021-10-262021-10-262021-10-26Increasing the competitiveness of enterprises based on the use of marketing management tools / Nataliia Pavlenchyk, Fedir Horbonos, Anatoliі Pavlenchyk, Ruslan Skrynkovskyy, Grzegorz Pawlowski // Agricultural and Resource Economics: International Scientific E-Journal. - 2021. - Vol. 7, no. 3. - P. 77-89. (Web of Science)http://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/30953Purpose. The purpose of the article is to substantiate the need to use marketing management tools to increase the competitiveness of the enterprise and create a model of interaction of tools in the implementation of marketing strategies. Мета. Метою статті є обґрунтування необхідності використання маркетингового менеджменту інструментів підвищення конкурентоспроможності підприємства та створення моделі взаємодії інструментів в реалізація маркетингових стратегій.enmarketingstrategy of developmentcompetitive advantage of enterprisesmanagementмаркетингстратегія розвиткуконкурентна перевага підприємствуправлінняIncreasing the competitiveness of enterprises based on the use of marketing management toolsArticle