Bodnar, IvannaPavlova, IuliiaAli, HamadeБоднар, ІваннаПавлова, ЮліяАлі Хамаде2023-02-092023-02-092022-12-25Bodnar I. Inclusive physical education program of schoolchildren with autism spectrum disorders / Ivanna Bodnar, Iuliia Pavlova, Ali Hamade // Health, sport, rehabilitation. – 2022. – Vol. 8(4). – P. 71–82. DOI: https://doi.org/10.34142/HSR.2022.08.04.06 (Scopus)https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33551An inclusive physical education curriculum for children with autism spectrum disorders was made up and incorporated into the process of physical education in secondary schools. At the beginning and the end of the pedagogical experiment, 12-year-old children were tested in the experimental (involved in the author's program, n=9) and control groups (involved in the traditional curriculum, n=11). The indicators of psychophysical fitness of children were determined according to the results of 19 test exercises. The reliability of the differences was determined by the Mann-Whitney U test. Складено програму інклюзивного фізичного виховання дітей з розладами аутичного спектра, яка впроваджена в процес фізичного виховання в загальноосвітніх школах. На початку та в кінці педагогічного експерименту було проведено тестування дітей 12 років експериментальної (займалися за авторською програмою, n=9) та контрольної груп (займалися за традиційною програмою, n=11). Показники психофізичної підготовленості дітей визначали за результатами виконання 19 тестових вправ. Достовірність відмінностей визначали за U-критерієм Манна-Уітні.enautismstudentsfitnessinclusionphysical educationschoolаутизмінклюзіяшколяріфітнесфізичне вихованняшколаInclusive physical education program of schoolchildren with autism spectrum disordersПрограма інклюзивного фізичного виховання школярів з розладами аутичного спектраArticle