Huzar UlianaKobryn AndriiTykhonovskyi MaksymKlos RomanГузар УлянаКобрин АндрійТихоновський МаксимКлос Роман2025-11-262025-11-262025Formation and implementation of the marketing policy of enterprises of the hospitality industry in modern conditions / Huzar Uliana, Kobryn Andrii, Tykhonovskyi Maksym, Klos Roman // Review of theology, social sciences and sacred art Dublin: ISBCRTI. – 2025. – Vol. 6, N 2. – P. 9–38. DOI: https://doi.org/10.63393/sbcr.28115473.2025.2.01https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/60621The theoretical aspects of the formation of marketing policy in hospitality industry establishments are analyzed. The need to apply marketing activities in the functioning of hospitality industry establishments is indicated, which is caused by changing preferences and requirements of guests to modern hospitality establishments, increased competition in the field of hotel and restaurant business, and the development of information technologies. Проаналізовано теоретичні аспекти формування маркетингової політики в закладах індустрії гостинності. Вказано на необхідність застосування маркетингової діяльності у функціонуванні закладів індустрії гостинності, що викликано зміною вподобань та вимог гостей до сучасних закладів гостинності, зростанням конкуренції у сфері готельного та ресторанного бізнесу, а також розвитком інформаційних технологій.enmarketing policyhospitality industry establishmentsstaffguestsSWOT-analysisstrategic decisions.маркетингова політиказаклади гостинностіперсоналгостіSWOT-аналізстратегічні рішення.Formation and implementation of the marketing policy of enterprises of the hospitality industry in modern conditionsФормування та реалізація маркетингової політики підприємств індустрії гостинності в сучасних умовахOther