Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/6723
Title: | Topical problems of process of physical education students |
Authors: | Bodnar, Ivanna Боднар, Іванна |
Keywords: | фізичне виховання студенти контроль physical education students control |
Issue Date: | 2012 |
Citation: | Bodnar I. Topical problems of process of physical education students / Ivanna Bodnar // Фізична активність, здоров'я і спорт. - 2012. - №3(9). - С. 10-15. |
Abstract: | The improvement of control process in physical education of higher school students will probably assist in developing positive attitude of the students to physical education and induce them to active leisure. The aim of the research is to investigate the modern state of pedagogical control implementation in the process of physical education of higher school students. Fifty-four physical education teachers of higher educational establishments of Ukraine and fifty-three Master course students of physical education faculty have been polled. Pedagogical supervision was carried out in 23 higher educational establishments of Ukraine. The research in question discloses a number of drawbacks in the control management within the system of physical education of higher school students. The most considerable of them are the following: ignoring of students’ theoretical and methodological efficiency valuation; nonsystematic heart rate monitoring; attributing minor importance to medical and pedagogical observations; lack of appropriate attitude of the instructors to the necessity of checkup and further discussion of the students’ self-control results. We believe that broader implementation of students’ self- and mutual control during physical education classes might open the ways for improvement. |
Description: | Удосконалення процесу контролю у фізичному вихованні студентів вищих навчальних закладів, імовірно, сприятиме формуванню позитивного ставлення студентів до фізичного виховання й бажанню набути навичок активного проведення дозвілля. Мета – дослідити сучасний стан реалізації педагогічного контролю у процесі фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів. Опитано 54 викладачі фізичного виховання вищих навчальних закладів України та 53 магістранти факультету фізичного виховання. Здійснювалися педагогічні спостереження на заняттях з фізичного виховання у 23-х вищих навчальних закладах України. Проведені дослідження виявили низку недоліків у контролі в системі фізичного виховання студентів, серед яких найвідчутнішими є ігнорування оцінювання теоретико-методичної підготовленості студентів; несистематичність проведення вимірювання ЧСС; відведення медико-педагогічним спостереженням другорядної ролі; відсутність належного рівня готовності викладачів до перевірки й обговорення результатів самоконтролю студентів. Імовірним напрям-ком поліпшення може стати ширше застосування самоконтролю студентів та впровадження взаємоконтролю студентів під час академічних занять з фізичного виховання. |
URI: | http://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/6723 |
Appears in Collections: | Науковий журнал "Фізична активність, здоров'я і спорт" |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
І. Боднар.pdf | 272.03 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.