Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/36308
Title: | Формування культури рухів учениць основної школи з порушеннями постави на уроках фізичної культури |
Other Titles: | Formation of movement culture of middle school girls-students with postural disorders in physical education lessons |
Authors: | Васильчук, Григорій Васильович Vasylchuk, Hryhorii Vasylovych |
Keywords: | фізичне виховання учениці основної школи дівчата-підлітки координаційні здібності ослаблене здоровʼя порушення постави культура рухів управління рухами physical education middle school students adolescent girls movement control weakened health posture disorders coordination abilities movement culture |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Український держ. ун-т імені Михайла Драгоманова |
Citation: | Васильчук Г. В. Формування культури рухів учениць основної школи з порушеннями постави на уроках фізичної культури : дис. …д-ра філософії : 01 ; 014 / Васильчук Григорій Васильович. – Київ, 2024. – 198 с. |
Series/Report no.: | дисертації; |
Abstract: | Дисертаційне дослідження присвячено проблемі підвищення ефективності фізичного виховання учнів 5-9 класів з ослабленим здоровʼям, зокрема, теоретично обґрунтовано, розроблено та експериментально перевірено методику навчання культури рухів учениць основної школи з порушеннями постави на уроках фізичної культури. The dissertation study is devoted to the problem of increasing the effectiveness of physical education of students of grades 5-9 with impaired health, in particular, the methodology of teaching the culture of movements of middle school students with postural disorders in physical education lessons is theoretically grounded, developed and experimentally verified. |
URI: | https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/36308 |
Appears in Collections: | Дисертації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Vasylchyk-dis.pdf.pdf | 2.37 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.