Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/36296
Title: | Education 4.0: Development of the Educational System in the Context of Artificial Intelligence |
Other Titles: | Освіта 4.0: розвиток системи освіти в контексті штучного інтелекту |
Authors: | Kryshtanovych, Svitlana Bekh, Yuliia Shevchenko, Zhanna Maikher, Viktoriia Liubinska, Orysia Криштанович, Cвітлана |
Keywords: | education education system information artificial inteligence modeling pedagogy IDEF0 students освіта система освіти моделювання штучний інтелект педагогіка IDEF0 інформація студенти |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Education 4.0: Development of the Educational System in the Context of Artificial Intelligence / Svitlana Kryshtanovych, Yuliia Bekh, Zhanna Shevchenko, Viktoriia Maikher, Orysia Liubinska // International Journal of Religion. – 2024. – Vol. 5, N 11. – Р. 2521–2527. DOI: https://doi.org/10.61707/y9zped44 (Scopus) |
Abstract: | The main purpose of the article is to demonstrate the development of the Ukrainian educational system in the context of artificial intelligence. The object of research is the educational system itself. The scientific task is to present an approach to improving the efficiency of the Ukrainian educational system under the conditions of artificial intelligence. The research methodology involves the application of the IDEF0 method. As a result of the study, a model for the development of the Ukrainian educational system in the context of artificial intelligence is presented. The innovation of the research is shown in the form of the IDEF0 model for improving the Ukrainian educational system in the context of artificial intelligence. Future research prospects are aimed at assessing the threats of artificial intelligence to the modern educational system. Основна мета статті – продемонструвати розвиток української системи освіти в контексті штучного інтелекту. Об’єктом дослідження є сама освітня система. Наукове завдання – представити підхід до підвищення ефективності української освітньої системи в умовах штучного інтелекту. Методологія дослідження передбачає застосування методу IDEF0. У результаті дослідження представлено модель розвитку української освітньої системи в контексті штучного інтелекту. Інноваційність дослідження показано у вигляді моделі IDEF0 для вдосконалення української освітньої системи в контексті штучного інтелекту. Перспективи подальших досліджень спрямовані на оцінку загроз штучного інтелекту для сучасної системи освіти. |
URI: | https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/36296 |
Appears in Collections: | Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК в базах даних Scopus, WoS, Tomson Reuters |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
IJOR-024-34025(11)2521-2527.pdf | 198.53 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.