Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/36119
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKaplia, Oleksandr-
dc.contributor.authorOstapenko, Elvira-
dc.contributor.authorTanko, Yevheniia-
dc.contributor.authorKaleniuk, Svitlana-
dc.contributor.authorDulibskyy, Andriy-
dc.contributor.authorКапля, Олександр-
dc.contributor.authorОстапенко, Ельвіра-
dc.contributor.authorТанко, Євгенія-
dc.contributor.authorКаленюк, Світлана-
dc.contributor.authorДулібський, Андрій-
dc.date.accessioned2024-06-03T07:48:34Z-
dc.date.available2024-06-03T07:48:34Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationDigital transformation in education: navigating its impact amidst war / Oleksandr Kaplia, Elvira Ostapenko, Yevheniia Tanko, Svitlana Kaleniuk, Andriy Dulibskyy // Multidisciplinary Science Journal. – 2024. – Vol. 6. – P. 1–7. https://doi.org/10.31893/multiscience.2024ss0723 (Scopus)uk_UA
dc.identifier.urihttps://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/36119-
dc.description.abstractIt has been proved that in the perspective, the way out of the digital crisis will be conditioned by the development and approbation of new models of organizing scientific and educational activities adapted to the implementation in an open information and educational environment in the conditions of war. It will also be determined by design of information systems ensuring the collection and processing of data on educational systems and processes in times of war; development of an advanced model of research activities in the sphere of pedagogical education, which ensures high productivity of all educational and research practices in the context of digital transformation of the educational space in the conditions of war; development of psychological and pedagogical support of educational activities at all stages of lifelong learning, taking into account the psychological features and mechanisms of influence of digital learning on representatives of students’ different categories in the context of the typology developed in the theory of generations (baby boomers, generation Y, generation Z, generation alpha, or iGen) in the conditions of war; a comprehensive analysis of all pros and cons of digitalization of educational environments, as well as forecasting potential risks and situational limitations of the application of digital educational technologies in the context of an interdisciplinary approach from the perspective of various social and humanitarian disciplines – psychology, pedagogy, philosophy of education, sociology of sciences, etc. It has been pointed out that further analysis of the tendencies, features and challenges of the digital transformation of pedagogical education may be useful not only in the context of developing pedagogical science and practice but also in the broader civilizational aspect, if one considers digital transformation as a global process at the stage of establishing the information society in the conditions of war. Доведено, що в перспективі вихід із цифрової кризи буде залежати від розвитку та апробація нових моделей організації наукової та освітньої діяльності, адаптованих до реалізації в ан відкрите інформаційно-освітнє середовище в умовах війни. Це також визначатиметься дизайном інформації системи, що забезпечують збір та обробку даних про освітні системи та процеси під час війни; розвитку передової моделі дослідницької діяльності у сфері педагогічної освіти, яка забезпечує високу продуктивність усіх освітньо-дослідницькі практики в контексті цифрової трансформації освітнього простору в умовах війна; розробка психолого-педагогічного супроводу освітньої діяльності на всіх етапах неперервної освіти, прийм врахувати психологічні особливості та механізми впливу цифрового навчання на представників студентської молоді. різні категорії в контексті типології, розробленої в теорії поколінь (бебі-бумери, покоління Y, покоління Z, покоління альфа або iGen) в умовах війни; комплексний аналіз усіх плюсів і мінусів цифровізація освітніх середовищ, а також прогнозування потенційних ризиків і ситуаційних обмежень застосування цифрових освітніх технологій у контексті міждисциплінарного підходу з точки зору різноманітні соціально-гуманітарні дисципліни – психологія, педагогіка, філософія освіти, соціологія наук тощо. було зазначено, що подальший аналіз тенденцій, особливостей та викликів цифрової трансформації педагогічна освіта може бути корисною не тільки в контексті розвитку педагогічної науки і практики, а й у ширший цивілізаційний аспект, якщо розглядати цифрову трансформацію як глобальний процес на етапі становлення інформаційне суспільство в умовах війни.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.relation.ispartofseriesНаукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК імені Івана Боберського в базах даних Scopus та WoS;-
dc.subjectdigitalization of educationuk_UA
dc.subjectdigital transformationuk_UA
dc.subjectsoftware functionalityuk_UA
dc.subjectwartime postureuk_UA
dc.subjecteducation authorityuk_UA
dc.subjectцифровізація освітиuk_UA
dc.subjectцифрова трансформаціяuk_UA
dc.subjectвоєнний станuk_UA
dc.subjectфункціональність програмного забезпеченняuk_UA
dc.subjectосвітні органиuk_UA
dc.titleDigital transformation in education: navigating its impact amidst waruk_UA
dc.title.alternativeЦифрова трансформація в освіті: навігація її впливу в умовах війниuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК в базах даних Scopus, WoS, Tomson Reuters

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
e2024ss0723_Scopus (2).pdf324.94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.