Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/36098
Title: | Інструктивно-методичні рекомендації щодо запровадження та використання технологій штучного інтелекту в закладах загальної середньої освіти : проєкт |
Other Titles: | Instructional and methodological recommendations for the introduction and use of artificial intelligence technologies in general secondary education institutions: project |
Keywords: | технології штучного інтелекту штучний інтелект заклади загальної середньої освіти інструктивно-методичні рекомендації artificial intelligence technologies instructional and methodical recommendations artificial intelligence institutions of general secondary education |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Інструктивно-методичні рекомендації щодо запровадження та використання технологій штучного інтелекту в закладах загальної середньої освіти : проєкт (24 трав., 2024 р.). – Київ : МОН України, 2024. – 62 с. |
Abstract: | Мета рекомендацій - поширення принципів і підходів до відповідального використання систем ШІ в загальній середній освіті. Передусім йдеться про дотримання прав людини, професійних етичних стандартів, підвищення обізнаності вчителів про можливі ризики та виклики, щоб критично, ефективно та етично взаємодіяти із системами ШІ та використовувати їхній потенціал. The purpose of the recommendations is to spread the principles and approaches to the responsible use of AI systems in general secondary education. First of all, it is about observing human rights, professional ethical standards, raising teachers' awareness of possible risks and challenges in order to critically, effectively and ethically interact with AI systems and use their potential. |
URI: | https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/36098 |
Appears in Collections: | Нормативні документи МОН України |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Instruktyvno.metodychni.rekomendatsiyi.shchodo.SHI.v.ZZSO-22.05.2024 (1).pdf | 422.87 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.