Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/36093
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПаска, Марія-
dc.contributor.authorГрафська, Орислава-
dc.contributor.authorЗапісоцький, Андрій-
dc.contributor.authorPaska, Mariia-
dc.contributor.authorHrafska, Oryslava-
dc.contributor.authorZapisotskyi, Andrii-
dc.date.accessioned2024-05-24T09:11:56Z-
dc.date.available2024-05-24T09:11:56Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationПаска М. З. Управління якістю в індустрії гостинності: концептуальні підходи в умовах цифрової трансформації / Паска М. З., Графська О. І., Запісоцький А. І. // Цифрова економіка та економічна безпека. – 2024. – № 2(11). – С. 172–176. DOI: https://doi.org/10.32782/dees.11-27uk_UA
dc.identifier.urihttps://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/36093-
dc.description.abstractСтаття присвячена аналізу та узагальненню концептуальних підходів до управління якістю в індустрії гостинності в умовах цифрової трансформації, а також формулюванню стратегічних пріоритетів подолання викликів управління якістю в сфері гостинності. Виявлено, що постійна еволюція очікувань клієнтів, технологічний прогрес і зростання конкуренції вимагають від підприємств індустрії гостинності застосування динамічних та інноваційних підходів до управління якістю. Виокремлено такі проблеми управління якістю в сучасній індустрії гостинності як різноманітні та мінливі очікування гостей, швидкі темпи технологічного прогресу, плинність персоналу, розвиток і поширення інтернет-технологій та інформаційна відкритість, необхідність впровадження сталих практик та ін. Сформульовано стратегії подолання викликів управління якістю в індустрії гостинності та напрями їх реалізації. Наголошено на ролі соціально-культурних чинників управління якістю на підприємствах індустрії гостинності. The article is devoted to the analysis and generalization of conceptual approaches to quality management in the hospitality industry in the conditions of digital transformation, as well as to formulating strategic priorities for overcoming the challenges of quality management in the hospitality field. Traditional quality management systems often fail to cope with hospitality services' complex, dynamic nature. Thus, the study of innovative, flexible approaches and the formation of conceptual foundations of quality management, especially in the conditions of digital transformation, becomes essential. The analysis methods of literary sources, synthesis, generalization, and strategic analysis were used in the research process. It was found that the constant evolution of customer expectations, technological progress, and increased competition require enterprises in the hospitality industry to apply dynamic and innovative approaches to quality management. Such problems of quality management in the modern hospitality industry, such as diverse and changing guests' expectations, rapid technological progress, staff turnover, development and spread of Internet technologies and information openness, the need to implement sustainable practices, etc., are singled out. Strategies for overcoming quality management challenges in the hospitality industry are formulated, such as individual training programs, use of technology for personalization, attraction and retention of personnel, proactive online reputation management, sustainable development practices, regulatory compliance and adaptation, continuous improvement, and innovation. The directions for the implementation of these strategies are characterized. The role of sociocultural factors in quality management at enterprises in the hospitality industry is emphasized. In crisis periods, ensuring the quality of hospitality services necessarily involves focusing attention on their safety. It was concluded that modern challenges require further research in the field of quality management at hospitality industry enterprises, the subject of which is partially disclosed in this article, which determines its practical value.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.relation.ispartofseriesНаукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК імені Івана Боберського;-
dc.subjectуправління якістюuk_UA
dc.subjectіндустрія гостинностіuk_UA
dc.subjectстратегіїuk_UA
dc.subjectцифрова трансформаціяuk_UA
dc.subjectконцептуальні підходиuk_UA
dc.subjectquality managementuk_UA
dc.subjecthospitality industryuk_UA
dc.subjectstrategiesuk_UA
dc.subjectconceptual approachesuk_UA
dc.subjectdigital transformationuk_UA
dc.titleУправління якістю в індустрії гостинності: концептуальні підходи в умовах цифрової трансформаціїuk_UA
dc.title.alternativeQuality management in the hospitality industry: conceptual approaches in the conditions of digital transformationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Paska Mariia.pdf235.8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.