Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/36093
Назва: Управління якістю в індустрії гостинності: концептуальні підходи в умовах цифрової трансформації
Інші назви: Quality management in the hospitality industry: conceptual approaches in the conditions of digital transformation
Автори: Паска, Марія
Графська, Орислава
Запісоцький, Андрій
Paska, Mariia
Hrafska, Oryslava
Zapisotskyi, Andrii
Ключові слова: управління якістю
індустрія гостинності
стратегії
цифрова трансформація
концептуальні підходи
quality management
hospitality industry
strategies
conceptual approaches
digital transformation
Дата публікації: 2024
Бібліографічний опис: Паска М. З. Управління якістю в індустрії гостинності: концептуальні підходи в умовах цифрової трансформації / Паска М. З., Графська О. І., Запісоцький А. І. // Цифрова економіка та економічна безпека. – 2024. – № 2(11). – С. 172–176. DOI: https://doi.org/10.32782/dees.11-27
Серія/номер: Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК імені Івана Боберського;
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена аналізу та узагальненню концептуальних підходів до управління якістю в індустрії гостинності в умовах цифрової трансформації, а також формулюванню стратегічних пріоритетів подолання викликів управління якістю в сфері гостинності. Виявлено, що постійна еволюція очікувань клієнтів, технологічний прогрес і зростання конкуренції вимагають від підприємств індустрії гостинності застосування динамічних та інноваційних підходів до управління якістю. Виокремлено такі проблеми управління якістю в сучасній індустрії гостинності як різноманітні та мінливі очікування гостей, швидкі темпи технологічного прогресу, плинність персоналу, розвиток і поширення інтернет-технологій та інформаційна відкритість, необхідність впровадження сталих практик та ін. Сформульовано стратегії подолання викликів управління якістю в індустрії гостинності та напрями їх реалізації. Наголошено на ролі соціально-культурних чинників управління якістю на підприємствах індустрії гостинності. The article is devoted to the analysis and generalization of conceptual approaches to quality management in the hospitality industry in the conditions of digital transformation, as well as to formulating strategic priorities for overcoming the challenges of quality management in the hospitality field. Traditional quality management systems often fail to cope with hospitality services' complex, dynamic nature. Thus, the study of innovative, flexible approaches and the formation of conceptual foundations of quality management, especially in the conditions of digital transformation, becomes essential. The analysis methods of literary sources, synthesis, generalization, and strategic analysis were used in the research process. It was found that the constant evolution of customer expectations, technological progress, and increased competition require enterprises in the hospitality industry to apply dynamic and innovative approaches to quality management. Such problems of quality management in the modern hospitality industry, such as diverse and changing guests' expectations, rapid technological progress, staff turnover, development and spread of Internet technologies and information openness, the need to implement sustainable practices, etc., are singled out. Strategies for overcoming quality management challenges in the hospitality industry are formulated, such as individual training programs, use of technology for personalization, attraction and retention of personnel, proactive online reputation management, sustainable development practices, regulatory compliance and adaptation, continuous improvement, and innovation. The directions for the implementation of these strategies are characterized. The role of sociocultural factors in quality management at enterprises in the hospitality industry is emphasized. In crisis periods, ensuring the quality of hospitality services necessarily involves focusing attention on their safety. It was concluded that modern challenges require further research in the field of quality management at hospitality industry enterprises, the subject of which is partially disclosed in this article, which determines its practical value.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/36093
Розташовується у зібраннях:Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Paska Mariia.pdf235.8 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.