Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/35379
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSkalski, Dariusz W.-
dc.contributor.authorCzarnecki, Dawid-
dc.contributor.authorTsyhanovska, Nataliia-
dc.contributor.authorUbski, Tomasz-
dc.contributor.authorKindzer, Bogdan-
dc.contributor.authorКіндзер, Богдан-
dc.date.accessioned2024-02-13T09:35:09Z-
dc.date.available2024-02-13T09:35:09Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationOrganizacja i zarządzanie w placówce oświatowej / Dariusz W. Skalski, Dawid Czarnecki, Nataliia Tsyhanovska, Tomasz Ubski, Bogdan Kindzer // Рomorskie forum bezpieczeństwa. – 2023. – N 1-2(14-15). – P. 11–15.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/35379-
dc.description.abstractZarządzanie placówką oświatową to spore wyzwanie dla dyrektora, który oprócz wiedzy merytorycznej powinien posiadać także kompetencje społeczne, umiejętność pracy z zespołem oraz w zespole. To właśnie umiejętność zarządzania zespołem ludzi stawiana jest jako jedna z pierwszych i najważniejszych spośród wszystkich kompetencji dyrektora placówki oświatowej. W artykule przedstawiono organizację i zarządzanie placówką oświatową przez dyrektora. Kompetencje dyrektora placówki oświatowej są niezbędne do sprawnego i skutecznego zarządzania. Autorzy zwracają uwagę na umiejętności takie jak wiedza i kompetencje oraz predyspozycje osobowościowe dyrektora szkoły. Okazuje się, że wiedza specjalistyczna nie wystarczy do zbudowania zespołu i zarządzania nim czy osiągnięcia celów wymaganych dla powodzenia danej placówki edukacyjnej. Управління навчальним закладом є великий виклик для режисера, який, крім своїх знань змістовно, він також повинен мати соціальні компетенції, вміння працювати в команді та в команді. Уміння керувати колективом людей вважається однією з перших і найважливіших компетенцій директора навчального закладу. У статті представлено організації та управління навчальним закладом по директор. Компетенції директора навчального закладу необхідні для ефективного та ефективного управління. Автори приділяють увагу таким навичкам, як: знання, компетенції та особистісні схильності директора школи. Виявляється, спеціальних знань недостатньо, щоб побудувати та керувати командою або досягти поставлених цілей успішність даного навчального закладу.uk_UA
dc.language.isopluk_UA
dc.relation.ispartofseriesНаукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК імені Івана Боберського;-
dc.subjectzarządzanieuk_UA
dc.subjectorganizacjauk_UA
dc.subjectplacówka oświatowauk_UA
dc.subjectdyrektoruk_UA
dc.subjectmanagementuk_UA
dc.subjecteducational institutionuk_UA
dc.subjectorganizationuk_UA
dc.subjectdirectoruk_UA
dc.subjectуправлінняuk_UA
dc.subjectорганізаціяuk_UA
dc.subjectзаклад освітиuk_UA
dc.subjectдиректорuk_UA
dc.titleOrganizacja i zarządzanie w placówce oświatowejuk_UA
dc.title.alternativeОрганізація та управління в навчальному закладіuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bogdan Kindzer4.pdf231.68 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.