Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/35379
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Skalski, Dariusz W. | - |
dc.contributor.author | Czarnecki, Dawid | - |
dc.contributor.author | Tsyhanovska, Nataliia | - |
dc.contributor.author | Ubski, Tomasz | - |
dc.contributor.author | Kindzer, Bogdan | - |
dc.contributor.author | Кіндзер, Богдан | - |
dc.date.accessioned | 2024-02-13T09:35:09Z | - |
dc.date.available | 2024-02-13T09:35:09Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | Organizacja i zarządzanie w placówce oświatowej / Dariusz W. Skalski, Dawid Czarnecki, Nataliia Tsyhanovska, Tomasz Ubski, Bogdan Kindzer // Рomorskie forum bezpieczeństwa. – 2023. – N 1-2(14-15). – P. 11–15. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/35379 | - |
dc.description.abstract | Zarządzanie placówką oświatową to spore wyzwanie dla dyrektora, który oprócz wiedzy merytorycznej powinien posiadać także kompetencje społeczne, umiejętność pracy z zespołem oraz w zespole. To właśnie umiejętność zarządzania zespołem ludzi stawiana jest jako jedna z pierwszych i najważniejszych spośród wszystkich kompetencji dyrektora placówki oświatowej. W artykule przedstawiono organizację i zarządzanie placówką oświatową przez dyrektora. Kompetencje dyrektora placówki oświatowej są niezbędne do sprawnego i skutecznego zarządzania. Autorzy zwracają uwagę na umiejętności takie jak wiedza i kompetencje oraz predyspozycje osobowościowe dyrektora szkoły. Okazuje się, że wiedza specjalistyczna nie wystarczy do zbudowania zespołu i zarządzania nim czy osiągnięcia celów wymaganych dla powodzenia danej placówki edukacyjnej. Управління навчальним закладом є великий виклик для режисера, який, крім своїх знань змістовно, він також повинен мати соціальні компетенції, вміння працювати в команді та в команді. Уміння керувати колективом людей вважається однією з перших і найважливіших компетенцій директора навчального закладу. У статті представлено організації та управління навчальним закладом по директор. Компетенції директора навчального закладу необхідні для ефективного та ефективного управління. Автори приділяють увагу таким навичкам, як: знання, компетенції та особистісні схильності директора школи. Виявляється, спеціальних знань недостатньо, щоб побудувати та керувати командою або досягти поставлених цілей успішність даного навчального закладу. | uk_UA |
dc.language.iso | pl | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК імені Івана Боберського; | - |
dc.subject | zarządzanie | uk_UA |
dc.subject | organizacja | uk_UA |
dc.subject | placówka oświatowa | uk_UA |
dc.subject | dyrektor | uk_UA |
dc.subject | management | uk_UA |
dc.subject | educational institution | uk_UA |
dc.subject | organization | uk_UA |
dc.subject | director | uk_UA |
dc.subject | управління | uk_UA |
dc.subject | організація | uk_UA |
dc.subject | заклад освіти | uk_UA |
dc.subject | директор | uk_UA |
dc.title | Organizacja i zarządzanie w placówce oświatowej | uk_UA |
dc.title.alternative | Організація та управління в навчальному закладі | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bogdan Kindzer4.pdf | 231.68 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.