Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/35206
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Сисоєва, Світлана | - |
dc.contributor.author | Кристопчук, Тетяна | - |
dc.contributor.author | Sysoieva, Svitlana | - |
dc.contributor.author | Krystopchuk, Tetiana | - |
dc.date.accessioned | 2024-01-15T11:12:07Z | - |
dc.date.available | 2024-01-15T11:12:07Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.citation | Сисоєва С. О. Освітні системи країн Європейського Союзу : загальна характеристика : навч. посіб. / С. О. Сисоєва, Т. Є. Кристопчук. – Рівне : Овід, 2012. – 352 c. | uk_UA |
dc.identifier.isbn | 966-8179-77-8 | - |
dc.identifier.uri | https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/35206 | - |
dc.description.abstract | У навчальному посібнику представлено три основні категорії освіти країн Європейського Союзу: формальна, неформальна, інформальна; виокремлено основні параметри структури обов’язкової освіти європейських країн; розглянуто тенденції, що домінують у структурі європейської вищої освіти. Представлено етапи та зміст освіти, види освіти, структуру систем освіти країн Європейського Союзу та її особливості. Визначено рівні освіти, ступневість освіти та специфіку кваліфікацій, типи вищих навчальних закладів, академічніх рівнів та ступенів. Навчальний посібник адресовано магістрантам та викладачам вищих навчальних закладів, слухачам закладів післядипломної педагогічної освіти, вчителям, студентам, всім, хто цікавиться проблемами розвитку сучасної освіти. The study guide presents three main categories education of the countries of the European Union: formal, informal, informal; the main parameters of the mandatory structure are highlighted education of European countries; the trends dominating in structure of European higher education. Stages and content are presented education, types of education, structure of education systems of European countries Union and its features. Levels of education, gradation of education are determined and the specifics of qualifications, types of higher education institutions, academic levels and degrees.The study guide is addressed to master's students and teachers of higher educational institutions, students of post-graduate pedagogical education institutions, teachers, students, all those who are interested in the problems of the development of modern education. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Овід | uk_UA |
dc.subject | освітні системи країн Європейського Союзу | uk_UA |
dc.subject | загальна характеристика | uk_UA |
dc.subject | навчальний посібник | uk_UA |
dc.subject | educational systems of the countries of the European Union | uk_UA |
dc.subject | general characteristics | uk_UA |
dc.subject | tutorial | uk_UA |
dc.title | Освітні системи країн Європейського Союзу : загальна характеристика | uk_UA |
dc.title.alternative | Educational systems of the countries of the European Union: general characteristics | uk_UA |
dc.type | Other | uk_UA |
Appears in Collections: | Навчальні посібники |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Sysoieva Osvitni system_2012.pdf | 14.92 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.