Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/34298
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kysliak, Bohdan | - |
dc.contributor.author | Kniaziev, Vladyslav | - |
dc.contributor.author | Vavryk, Ruslana | - |
dc.contributor.author | Voloshchuk, Yurii | - |
dc.contributor.author | Кисляк, Богдан | - |
dc.date.accessioned | 2023-09-05T11:24:23Z | - |
dc.date.available | 2023-09-05T11:24:23Z | - |
dc.date.issued | 2023-09-05 | - |
dc.identifier.citation | Bayan, accordion, piano and violin in the ensemble landscape of moderncompositional practices: phenomena, trends, perspectives / Bohdan Kysliak, Vladyslav Kniaziev, Ruslana Vavryk,Yurii Voloshchuk // AD ALTA : Journal of interdisc iplinary research. – 2023. – Vol. 13, is. 2. – P. 193–200. (Web of Science) | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/34298 | - |
dc.description.abstract | Abstract: The article reveals modern trends in chamber ensemble music. The reasons for the strengthening of the role of chamber genres in the development of musical art are revealed on the example of such instruments as bayan, accordion, piano, and violin. Based on the analysis of the work of European and American composers and performers, in particular, the virtuoso conductor and accordion soloist Bogdan Kislyak (Ukraine), it is shown that the experimental orientation of chamber ensemble creativity is associated with the search for new colorful timbres and artistic meanings. Анотація: У статті розкриваються сучасні напрямки камерно-ансамблево музикування. причини за посилення ролі камерних жанрів у розвитку музичного мистецтва розкриваються на прикладі таких інструментів, як баян, акордеон, фортепіано та скрипка. На основі аналізу творчості європейських та американських композиторів і виконавців, зокрема віртуозного диригента та соліста на акордеоні Богдана Кисляка (Україна), показано, що експериментальна спрямованість камерно-ансамблевої творчості пов'язаний з пошуком нових барвистих тембрів. | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.subject | music culture | uk_UA |
dc.subject | ensemble | uk_UA |
dc.subject | chamber music | uk_UA |
dc.subject | bayan | uk_UA |
dc.subject | accordion | uk_UA |
dc.subject | piano | uk_UA |
dc.subject | violin | uk_UA |
dc.subject | музична культура | uk_UA |
dc.subject | ансамбль | uk_UA |
dc.subject | баян | uk_UA |
dc.subject | камерна музика | uk_UA |
dc.subject | акордеон | uk_UA |
dc.subject | піаніно | uk_UA |
dc.subject | скрипка | uk_UA |
dc.title | Bayan, accordion, piano and violin in the ensemble landscape of moderncompositional practices: phenomena, trends, perspectives | uk_UA |
dc.title.alternative | Баян, баян, фортепіано і скрипка в ансамблевому пейзажі модерну композиторські практики: явища, тенденції, перспективи | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК в базах даних Scopus, WoS, Tomson Reuters |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
A_31(3) (1).pdf | 283.09 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.