Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/34260
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSamilyk, Marina-
dc.contributor.authorPaska, Maria-
dc.contributor.authorСамілик, Марина-
dc.contributor.authorПаска, Марія-
dc.date.accessioned2023-07-17T10:30:08Z-
dc.date.available2023-07-17T10:30:08Z-
dc.date.issued2023-07-04-
dc.identifier.citationSamilyk M. Sugar in the hospitality industry / Maryna Samilyk, Mariia Paska // EUREKA : Life Sciences. – 2023. – N 3. – P. 44–50.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/34260-
dc.description.abstractThis study is designed to reveal the role of sugar in the hospitality industry. The purpose of the study is to analyze the range of sugar used in restaurant technologies and develop recommendations for its expansion and application, the creation of a gastronomic brand based on sugar. The subject of the study was the fruits of wild plants: viburnum (Viburnum opulus), sea buckthorn (Hippophae rhamnoides L.), elderberry (Sambucus nigra), mountain ash (Sorbus aucuparia) and fortified sugar. It is proposed to enrich sugar with a derivative product of processing wild fruits by the method of osmotic dehydration (sugar solution). It is expedient to use this technology in craft industries. An analytical review of literary sources was carried out, on the basis of which directions for the use of various types of sugar in restaurant technologies were formulated. It has been established that the high cost of imported sugars contributes to an increase in the cost of products with their use. The methodological basis for creating a gastronomic brand was the improvement of approaches to the cultural branding of Ukraine in the international arena by planning the development of “gastronomic tourism” not only as a tourist attraction, but also as a tool for implementing the strategy of public diplomacy. The gastronomic brand “Noble Sugar” was developed on the basis of local raw mate-rials. Directions for the use of fortified sugar in the production of many foods and drinks have been developed, which can be attributed to gastronomic innovations. The presented products are unique and have no analogues in the hospitality industry. Це дослідження покликане виявити роль цукру в індустрії гостинності. Метою дослідження є аналіз асортименту цукру, який використовується в ресторанних технологіях, і розробка рекомендацій щодо його розширення та застосування, створення гастрономічного бренду на основі цукру. Об’єктом дослідження були плоди дикорослих рослин: калини (Viburnum opulus), обліпихи (Hippophae rhamnoides L.), бузини чорної (Sambucus nigra), горобини звичайної (Sorbus aucuparia) та цукор збагачений. Запропоновано збагачувати цукор похідним продуктом переробки дикорослих плодів методом осмотичної дегідратації (розчин цукру). Цю технологію доцільно використовувати в ремісничих виробництвах. Проведено аналітичний огляд літературних джерел, на основі якого сформульовано напрямки використання різних видів цукру в технологіях ресторанного господарства. Встановлено, що висока вартість імпортних цукрів сприяє підвищенню вартості продукції з їх використанням. Методологічною основою створення гастрономічного бренду стало удосконалення підходів до культурного брендингу України на міжнародній арені шляхом планування розвитку «гастрономічного туризму» не лише як туристичної привабливості, а й як інструменту реалізації стратегії громадського розвитку. дипломатія. Гастрономічний бренд «Благородний цукор» розроблений на основі місцевої сировини. Розроблено напрямки використання збагаченого цукру у виробництві багатьох страв і напоїв, що можна віднести до гастрономічних інновацій. Представлена ​​продукція унікальна і не має аналогів в індустрії гостинності.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.relation.ispartofseriesНаукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК імені Івана Боберського;-
dc.subjectfortified sugaruk_UA
dc.subjecthospitality industryuk_UA
dc.subjectcraft productsuk_UA
dc.subjectrestaurant tech-nologiesuk_UA
dc.subjectgastronomic tourismuk_UA
dc.subjectgastronomic innovationsuk_UA
dc.subjectзбагачений цукорuk_UA
dc.subjectіндустрія гостинностіuk_UA
dc.subjectресторанні технологіїuk_UA
dc.subjectреміснича продукціяuk_UA
dc.subjectгастрономічний туризмuk_UA
dc.subjectгастрономічні інноваціїuk_UA
dc.titleSugar in the hospitality industryuk_UA
dc.title.alternativeЦукор в індустрії гостинностіuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mariia Paska.pdf1.34 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.