Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33944
Title: | Sustainable development of universities in the context of the COVID-19 pandemic |
Other Titles: | Сталий розвиток університетів в умовах пандемії COVID-19 |
Authors: | Svyrydenko, D. Radko, V. Mordous, I. Zadorozhna, Olha Apelt, H. Lisun, Ya. Свириденко, Д. Радько, В. Мордоус, І. Задорожна, Ольга Апельт, Х. Лісун, Я. |
Keywords: | crisis conditions Covid-19 system approach efficiency of the educational process structure of sustainable development of universities methods and tools for leveling threats кризові умови Covid-19 системний підхід ефективність в навчальний процес структура стійкого розвиток університетів методи та інструменти нівелювання загроз |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Sustainable development of universities in the context of the COVID-19 pandemic / Svyrydenko D., Radko V., Mordous I., Zadorozhna O., Apelt H., Lisun Ya. // Фінансово-кредитна діяльність : проблеми теорії та практики. – 2022. – Т. 3, № 44. – С. 338–346. DOI: 10.55643/fcaptp.3.44.2022.3769 |
Series/Report no.: | Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК імені Івана Боберського; |
Abstract: | The study is devoted to the impact of the crisis on changing the priorities of sustainable development. To neutralize the effects of the crisis, an approach to the formation of the structure of sustainable development of universities in crisis conditions is proposed and the procedure for coordinating tactics and development strategies during the crisis is established. The difference in the formation of sustainable development priorities in the face of threats is established. It is proved that sustainability is achieved through the introduction of flexible approaches, stabilization of the level of danger, re-profiling of all resources and ensuring a stable level of funding. Stratification of threat mitigation methods and tools is proposed. It is established that adaptive coordination of urgent tactical tasks and only secondarily of the strategic goal is required. The change in the significance of influencing factors in ensuring the appropriate level of training during the pandemic in universities in developed and developing countries has been studied. A systematic approach to the formation of the structure of the implementation of sustainable development of universities in a crisis has been proposed. The peculiarities of the formation of factors influencing the effectiveness of training and the importance of the qualities of leaders in crisis conditions in Ukraine have been pointed out. Дослідження присвячено впливу кризи на зміну пріоритетів сталого розвитку розвитку. Для нейтралізації наслідків кризи розроблено підхід до формування в запропоновано структуру сталого розвитку ВНЗ в умовах кризи та порядок узгодження тактики і стратегії розвитку під час кризи встановлено. Різниця у формуванні пріоритетів сталого розвитку в обличчя загроз встановлено. Доведено, що стійкість досягається через запровадження гнучких підходів, стабілізація рівня небезпеки, перепрофілювання всіх ресурсів та забезпечення стабільного рівня фінансування. Запропоновано стратифікацію методів та засобів пом’якшення загроз. Встановлено, що адаптивна координація невідкладних тактичних завдань і лише в другу чергу стратегічної цілі. Досліджено зміну значущості факторів впливу в забезпеченні належного рівня підготовки під час пандемії в університетах розвинених країн і країн, що розвиваються. Системний підхід до формування структури реалізації сталого запропоновано розвиток університетів в умовах кризи. Розглянуто особливості формування факторів, що впливають на ефективність навчання та важливість навч вказано на якості лідерів в умовах кризи в Україні. |
URI: | https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33944 |
Appears in Collections: | Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
3769_338-346.pdf | 161.38 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.