Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33911
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВовчанська, Ольга-
dc.contributor.authorІванова, Лілія-
dc.contributor.authorIvanova, Liliia-
dc.contributor.authorVovchanska, Olha-
dc.date.accessioned2023-05-05T07:50:46Z-
dc.date.available2023-05-05T07:50:46Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationВовчанська О. М. Особливості реалізації інструментів маркетингу в умовах воєнного стану / О. М. Вовчанська, Л. О. Іванова // Економіка та суспільство. – 2022. – Вип. 38. – С. 21–29. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-38-32uk_UA
dc.identifier.urihttps://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33911-
dc.description.abstractСтаття присвячена аналізу особливостей реалізації інструментів маркетингу в умовах воєнного стану. Маркетингові прийоми під час війни чи військових конфліктів будуть корисні бізнесу у будь-якій галузі економіки. Сформульовано комплекс запитань, на які має знати відповіді компанія, здійснюючи свою маркетингову діяльність в умовах воєнного стану. Визначено основні напрями, в яких доцільно зосереджувати маркетингову діяльність підприємства в умовах воєнного стану. Охарактеризовано основні особливості інструментів маркетингу в умовах воєнного стану. Наведено різнопланові приклади маркетингової діяльності окремих брендів під час воєнного стану як у світі, так і в Україні. Зазначено, що воєнні реалії суттєво змінили купівельну поведінку і купівельні звички споживачів. Висновується, що брендам потрібно намагатися завжди бути в курсі поточної воєнної, економічної, політичної ситуації, щоб бути готовими у разі необхідності змінити бізнес-вектор з власними маркетинговими підходами до своїх цільових і потенційних споживачів. The article is devoted to the analysis of the specifics of using marketing tools under martial law. Marketing techniques during war or military conflict will be useful to businesses in any sector of the economy. Companies do not need to bury their heads in the sand and completely ignore the situation, but rather weigh all the marketing messages to determine how they are appropriate for solving the market problem. A set of questions has been formulated, to which the company should answer, carrying out its marketing activities under martial law. Authors identified the main areas of focus of the company’s marketing activities under martial law (scenario plans; willingness to change business strategy; strengthening cooperation with the media; partnership with its own team of communications and forecasting and forecasting marketing budgets). It is emphasized that tactical marketing activities that predetermine the company's position in the future should be based on honest communication with customers and social responsibility. Authors describe the main features of marketing tools under martial law and provide various examples of marketing activities of individual brands during martial law both in the world and in Ukraine. During this period, consumers are closely monitoring brands for their business in Russia and most of them are concerned about the military crisis in Ukraine, and the duration of the war forces businesses and brands to make difficult decisions, apply marketing tactics of exclusion. The military realities have significantly changed the purchasing behavior and purchasing habits of consumers. The client's attention to the company's marketing message will be better if they have previously established a relationship. In such cases, it is advisable to form a deferred purchase for consumers. It turns out that brands need to always be aware of the current military, economic, political situation, to be ready if necessary to change the business vector with their own marketing approaches to their target and potential customers.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.relation.ispartofseriesНаукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК імені Івана Боберського;-
dc.subjectвоєнний станuk_UA
dc.subjectмаркетинг в умовах воєнного стануuk_UA
dc.subjectмаркетингові дослідженняuk_UA
dc.subjectбрендuk_UA
dc.subjectтехнології маркетингуuk_UA
dc.subjectмаркетингові прийомиuk_UA
dc.subjectмаркетингові комунікаціїuk_UA
dc.subjectmartial lawuk_UA
dc.subjectmarketing researchuk_UA
dc.subjectbranduk_UA
dc.subjectmartial law marketinguk_UA
dc.subjectmarketing techniquesuk_UA
dc.subjectmarketing technologiesuk_UA
dc.subjectmarketing communicationsuk_UA
dc.titleОсобливості реалізації інструментів маркетингу в умовах воєнного стануuk_UA
dc.title.alternativeSpecifics of marketing tools under martial lawuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vovchanska Olha.pdf157.41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.