Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33899
Title: Державна освітня політика на сучасному етапі трансформації суспільно-владних відносин: імплементація зарубіжного досвіду Італії
Other Titles: State educational policy at the current stage of transformation of public-power relations: implementation of Italy's foreign experience
Authors: Базиляк, Наталія
Bazyliak, Nataliia
Keywords: державна освітня політика
заклади освіти
імплементація
сучасність
Італія
досвід
перспективи
розвиток
можливості
трансформація
state educational policy
implementation
educational institutions
Italy
modernity
transformation
experience
prospects
development
opportunities
Issue Date: 2023
Citation: Базиляк Н. Державна освітня політика на сучасному етапі трансформації суспільно-владних відносин: імплементація зарубіжного досвіду Італії / Базиляк Наталія // Science and technology: problems, prospects and innovations : рroceedings of VII International Scientific and Practical Conference (Japan,13-15 April). – Osaka, 2023. – Р. 245–249.
Series/Report no.: Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК імені Івана Боберського;
Abstract: У статті визначено, що заклади освіти сьогодні потребують ефективного управління, який має реалізувати керівництво за допомогою всіх підрозділів навчального закладу. Розглянуто досвід формування нової сучасної моделі управління в системі освіти, який проводився шляхом вивчення досвіду Італії. З’ясовано, що набагато модернізованими у цьому контексті виглядають заклади освіти Італії та Західної Європи. Доведено, що освітні інституції Італії на даний момент мають достатньо досвіду в галузі інновацій в реалізації державної освітньої політики. The article defines what educational institutions need today effective management, which should be implemented by management with the help of all divisions of the educational institution. The experience of forming a new modern models of management in the education system, which was conducted by studying experience of Italy It turned out that they look much more modernized in this context educational institutions of Italy and Western Europe. It is proved that the educational institutions of Italy currently have enough experience in the field of innovation in implementation state educational policy.
URI: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33899
Appears in Collections:Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bazyliak.pdf426.97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.