Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33898
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorVorobel, Mariia-
dc.contributor.authorKalymon, Yuliia-
dc.contributor.authorYurko, Nadiia-
dc.contributor.authorВоробель, Марія-
dc.contributor.authorКалимон, Юлія-
dc.contributor.authorЮрко, Надія-
dc.date.accessioned2023-05-04T06:35:23Z-
dc.date.available2023-05-04T06:35:23Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationVorobel M. Features of studying english language for students in physical education and sports / Vorobel Mariia, Kalymon Yuliia, Yurko Nadiia // Грааль науки. – 2023. – № 24. – С. 136–440. DOI: https://doi.org/10.36074/grail-of-science.17.02.2023.079uk_UA
dc.identifier.urihttps://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33898-
dc.description.abstractThe article is devoted to the peculiarities of optimizing the methodology of teaching English to students in the field of physical culture and sports through the using of communicative methods, information and communication technologies, etc. The article proves the need for the formation of communicative and intercultural competence, which will allow the future specialists-athletes to use a foreign language in professional and social spheres taking into accountparameters necessary for free communication in the conditions of international sports professional activity. The article examines the main factors of professionally oriented education, directions of foreign language teaching athletes, as well as the use of electronic services in the educational process. The focus is also on the cultural aspect of language learning which will contribute to the development of intercultural communicative competence. And the main task of learning English at the institutions of higher education is to develop and to practice the communication competence in the field of physical culture and sports that would primarily be context based for the future sports specialists on many different levels. Стаття присвячена особливостям оптимізації методики навчання студентів англійської мови у сфері фізичної культури і спорту шляхом використання комунікативних методів, інформаційно-комунікаційних технологій тощо. Доводиться необхідність формування комунікативного та міжкультурного компетентність, яка дозволить майбутнім фахівцям-спортсменам використовувати іноземну мову у професійній та соціальній сферах з урахуванням параметрів, необхідних для вільного спілкування в умовах міжнародної спортивної професійної діяльності. У статті досліджено основні чинники професійно орієнтованої освіти, напрями навчання спортсменів іноземним мовам, а також використання електронних сервісів у навчальному процесі. У центрі уваги також культурний аспект вивчення мови, який сприятиме розвитку міжкультурної комунікативної компетентності. І головним завданням вивчення англійської мови у закладах вищої освіти є розвиток та практика комунікаційної компетенції у сфері фізичної культури та спорту, яка б передусім була контекстною для майбутніх спеціалістів спорту на багатьох різних рівнях.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.relation.ispartofseriesНаукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК імені Івана Боберського;-
dc.subjectenglish languageuk_UA
dc.subjectstudents in physical education and sportuk_UA
dc.subjectsports specialistsuk_UA
dc.subjectelectronic servicesuk_UA
dc.subjectcommunication skillsuk_UA
dc.subjectintercultural communicative competenceuk_UA
dc.titleFeatures of studying english language for students in physical education and sportsuk_UA
dc.title.alternativeОсобливості вивчення англійської мови для студентів фізичного виховання та спортуuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kalymon Yuliia.pdf212.83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.