Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33886
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Skalski, Dariusz W | - |
dc.contributor.author | Kowalski, Damian | - |
dc.contributor.author | Zwara, Radosław | - |
dc.contributor.author | Graczyk, Marek | - |
dc.contributor.author | Kinzder, Bogdan | - |
dc.contributor.author | Скальскі, Даріуш В. | - |
dc.contributor.author | Ковальський, Даміан | - |
dc.contributor.author | Звара, Радослав | - |
dc.contributor.author | Грачик, Марек | - |
dc.contributor.author | Кіндзер, Богдан | - |
dc.date.accessioned | 2023-05-02T11:44:38Z | - |
dc.date.available | 2023-05-02T11:44:38Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | Rola resocjalizacji w aspekcie sprawności fizycznej dzieci w wieku szkolnym / Dariusz W. Skalski, Damian Kowalski, Radosław Zwara, Marek Graczyk, Bogdan Kinzder // Kultura fizyczna, medycyna i bezpieczeństwo w aspekcie zmian kulturowych. Wybrane zagadnienia : monografia / red. nauk. Dariusz W. Skalski, Marek Graczyk, Oleh Rybak, Bogdan Kindzer. – Kielce - Lwów, 2023. – С. 181–195. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33886 | - |
dc.description.abstract | Rehabilitation is most often understood as a system of activities that deals with the problems of dysfunctions, defects or motivational underdevelopments associated primarily with defects in the social and cultural environment of children and adolescents and unfavorable biopsychological factors of their social development. According to M. Grzegorzewska, social rehabilitation is the ultimate goal of special pedagogy consisting in restoring to a socially maladjusted individual a sense of normality that can be achieved for them, improving them, arming them with knowledge and skills enabling them to perform useful and social work, and thus enabling them to join the current of life around them social. Соціальну реабілітацію найчастіше розуміють як систему заходів, що мають справу з проблемами дисфункцій, дефектів або мотиваційного недорозвинення, пов’язаних насамперед з неблагополуччям соціально-культурного середовища дітей та молоді та несприятливими біопсихічними факторами їх соціального розвитку. На думку М. Гжегожевської, соціальна реабілітація є кінцевою метою спеціальної педагогіки, яка полягає у відновленні соціально дезадаптованої особистості почуття нормальності, яке може бути досягнуто для неї, вдосконалення її, озброєння знаннями та навичками, які дозволяють виконувати корисні та соціальні дії. працювати, і таким чином дозволити їм приєднатися до течії життя навколо них. | uk_UA |
dc.language.iso | pl | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК імені Івана Боберського; | - |
dc.subject | child | uk_UA |
dc.subject | social rehabilitation | uk_UA |
dc.subject | physical fitness | uk_UA |
dc.subject | education | uk_UA |
dc.subject | дитина | uk_UA |
dc.subject | фізична підготовка | uk_UA |
dc.subject | соціальна реабілітація | uk_UA |
dc.subject | освіта | uk_UA |
dc.title | Rola resocjalizacji w aspekcie sprawności fizycznej dzieci w wieku szkolnym | uk_UA |
dc.title.alternative | Роль реабілітації в аспекті фізичної підготовленості школярів | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bogdan Kinzder.pdf | 465.49 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.