Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33844
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Коновальчук, Іван | - |
dc.contributor.author | Konovalchuk, Ivan | - |
dc.date.accessioned | 2023-04-25T07:19:48Z | - |
dc.date.available | 2023-04-25T07:19:48Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | Коновальчук І. Теорія і технологія реалізації інновацій у загальноосвітніх навчальних закладах : монографія / Іван Коновальчук. – Житомир : ЖДУ імені І. Франка, 2014. – 464 с. | uk_UA |
dc.identifier.isbn | 978-966-485-192-0 | - |
dc.identifier.uri | https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33844 | - |
dc.description.abstract | У монографії розглянуто теоретичні й технологічні засади реалізації інновацій у загальноосвітніх навчальних закладах. Здійснено аналіз проблеми у теорії і практиці загальної середньої освіти України. Визначені сутнісні ознаки готовності загальноосвітніх навчальних закладів до сприйняття і реалізації інновацій. Обґрунтовані концептуально-змістова модель технології реалізації інновацій та алгоритми експертизи, проектування і моніторингу нововведень. Виділені компетентнісні характеристики учителя як суб’єкта інноваційної діяльності. Розкрито етапи формувального експерименту та динаміку розвитку досліджуваного явища. Для керівників й учителів загальноосвітніх навчальних закладів, методистів, науковців, аспірантів, магістрантів, студентів. The monograph examines the theoretical and technological principles of implementation innovations in general educational institutions. An analysis of the problem was carried out in the theory and practice of general secondary education of Ukraine. Essential features are defined readiness of general educational institutions for acceptance and implementation innovations Grounded conceptual and content model of technology implementation innovations and algorithms of examination, design and monitoring of innovations. Selected competence characteristics of the teacher as a subject of innovation activity The stages of the formative experiment and the dynamics of development are disclosed the studied phenomenon. For managers and teachers of general educational institutions, methodologists, scientists, graduate students, master's students, students. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.subject | загальноосвітні навчальні заклади | uk_UA |
dc.subject | інноваційні процеси | uk_UA |
dc.subject | теоретичні основи | uk_UA |
dc.subject | general educational institutions | uk_UA |
dc.subject | theoretical foundations | uk_UA |
dc.subject | innovative processes | uk_UA |
dc.title | Теорія і технологія реалізації інновацій у загальноосвітніх навчальних закладах | uk_UA |
dc.title.alternative | Theory and technology of implementing innovations in general educational institutions | uk_UA |
dc.type | Other | uk_UA |
Appears in Collections: | Монографія |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
KONOVALChUK.pdf | 3.38 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.