Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33701
Title: | Концепція розвитку, навчання і соціалізації дітей з аутизмом |
Other Titles: | The concept of development, education and socialization of children with autism |
Authors: | Тарасун, В. В. Хворова, Г. М. Tarasun, V. V. Khvorova, H. M. |
Keywords: | діти з аутизмом навчання соціалізація children with autism learning socialization |
Issue Date: | 2004 |
Publisher: | Науковий світ |
Citation: | Тарасун В. В. Концепція розвитку, навчання і соціалізації дітей з аутизмом : навч. посіб. для вищих навч. закладів / В. В. Тарасун, Г. М. Хворова. – Київ : Науковий світ, 2004. – 100 с. |
Abstract: | У концепції висвітлено сучасні погляди на природу аутизму; розкрито зміст його теоретичних концептуальних моделей, охарактеризовано особливості прояву клінічної картини і психологічної структури асинхронного типу затримки розвитку; узагальнено вітчизняний і зарубіжний досвід психолого-педагогічної корекції цього виду дизонтогенезу. Запропоновано авторський підхід до вирішення проблеми навчання, розвитку і соціалізації дітей з аутизмом. Обґрунтовано теоретико-методологічні засади (правові, філософські, соціокультурні, нейропсихологічні) та соціально-економічні передумови вирішення цієї проблеми. Представлено комплексну психологопедагогічну модель допомоги дітям з аутизмом. Для науковців, психологів, учителів, батьків, студентів педагогічних навчальних закладів і батьків. The concept highlights modern views on the nature of autism; content revealed its theoretical conceptual models, the peculiarities of manifestation are characterized clinical picture and psychological structure of asynchronous type of delay development; domestic and foreign psychological-pedagogical experience is summarized corrections of this type of dysontogenesis. An author's approach to solving the problem of education and development is proposed and socialization of children with autism. The theoretical and methodological principles are substantiated (legal, philosophical, sociocultural, neuropsychological) and socio-economic prerequisites for solving this problem. A comprehensive psycho-pedagogical model of helping children with autism is presented. |
URI: | https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33701 |
ISBN: | 966-675-302-2 |
Appears in Collections: | Навчальні посібники |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
V. TARASUN.pdf | 1.47 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.