Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33696
Title: | The Use of Modern Digital Technologies for the Development of the Educational Environment in the System for Ensuring the Sustainable Development of the Region |
Other Titles: | Використання сучасних цифрових технологій для розвитку освітнього середовища в системі забезпечення сталого розвитку регіону |
Authors: | Alieksieienko, Tetiana Kryshtanovych, Svitlana Noskova, Margaryta Burdun, Viktor Semenenko, Anzhelika Алєксєєнко, Тетяна Криштанович, Світлана Носкова, Маргарита Бурдун, Віктор Семененко, Анжеліка |
Keywords: | digital teaching educational institutions digital technologies sustainable development цифрове навчання навчальні заклади сталий розвиток цифрові технології |
Issue Date: | 30-Dec-2022 |
Citation: | The Use of Modern Digital Technologies for the Development of the Educational Environment in the System for Ensuring the Sustainable Development of the Region / Tetiana Alieksieienko, Svitlana Kryshtanovych, Margaryta Noskova, Viktor Burdun, Anzhelika Semenenko // International Journal of Sustainable Development and Planning. – 2022. – Vol. 17, N 8. – Р. 2427–2434. DOI: https://doi.org/10.18280/ijsdp.170810 (Scopus) |
Series/Report no.: | Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК імені Івана Боберського в базах даних Scopus та WoS; |
Abstract: | The main purpose of the article is to determine the features of the use of modern digital technologies for the development of the educational environment in the system for ensuring the sustainable development of the region. As a result of the study, the main stages in the process of activating and intensifying the use of modern digital technologies for the development of the educational environment in the system for ensuring the sustainable development of the region were systematized and formed. To achieve the goals set in the research system, both general theoretical methods and specific modeling methods, such as the schematic modeling method, were used. This method made it possible to visually depict the algorithm for achieving the ultimate goal of the study. The study has its limitations; in the course of the study, the process of ensuring the sustainable development of the region was studied only in the context of the development of the educational environment and its digitalization and modernization. Given that sustainable development is a complex concept and includes many elements, the authors plan to study this topic in further research. Основною метою статті є визначення особливостей використання сучасної цифрової техніки технологій розвитку освітнього середовища в системі забезпеч сталий розвиток регіону. У результаті дослідження визначено основні етапи в процес активізації та інтенсифікації використання сучасних цифрових технологій для в розвитку освітнього середовища в системі забезпечення сталого розвитку регіону були систематизовані та сформовані. Для досягнення поставлених цілей в система дослідження, як загальні теоретичні методи, так і специфічні методи моделювання, такі як використано метод схематичного моделювання. Цей метод дав змогу наочно зобразити в алгоритм досягнення кінцевої мети дослідження. Дослідження має свої обмеження; в хід дослідження, процес забезпечення сталого розвитку регіону був досліджується лише в контексті розвитку освітнього середовища та його цифровізація та модернізація. Зважаючи на те, що сталий розвиток є комплексним поняттям і включає багато елементів, автори планують вивчити цю тему в подальших дослідженнях. |
URI: | https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33696 |
Appears in Collections: | Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК в базах даних Scopus, WoS, Tomson Reuters |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kryshtanovych S..pdf | 944.79 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.