Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33221
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAfuzova, Наnna-
dc.contributor.authorRudenko, Libia-
dc.contributor.authorStepanchenko, Nataliya-
dc.contributor.authorShkrabiur, Veronika-
dc.contributor.authorMartsyniak- Dorosh, Oksana-
dc.contributor.authorDubovyk, Olena-
dc.contributor.authorСтепанченко, Наталія-
dc.date.accessioned2022-12-18T19:54:45Z-
dc.date.available2022-12-18T19:54:45Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationFuture Psychologist’s Mental Orientation at the Correctional Support ofthe Children with Impaired Mental and Physical Development / Наnna Afuzova, Libia Rudenko, Nataliya Stepanchenko and other // BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience. - 2021, Vol. 12, is. 3. - P. 127-148 httos://doi.ora/l0.18662/brain/l 2.3/224 ( Web of Science)uk_UA
dc.identifier.urihttp://localhost:8080/handle/34606048/33221-
dc.description.abstractThe practice of the integrated techniques of teaching children nnth impaired developmentofvarious nosological categories in comprehensive schools together with children with normal development is becoming increasingly extensive alongside with a series ofresearches in this direction. .As itfollows, in this complicatedprocess a mentally correctional support of an educated specialist is essentialfor a child with inpaired mental and physical development. Thefindings ofthe theoretical analysis of the role and place of the orientation phenomenon in the personality's professional activity have been given. Particular attention is focused upon the content, structure and formation levels of the personality's professional orientation in adolescence; as well as on the peculiarities ofthe correctional support in the context of the psychological assistance to the children nith alternative abilities. Практика інтегрованих методик навчання діти nnth порушення розвиткурізних нозологічних категорій в загальноосвітні школи разом з дітьми з нормальним розвитком стає все більш масштабним разом із серією досліджень в цьому напрямку. .Як випливає, у цьому складному процесі розумово Для дитини необхідна корекційна підтримка освіченого спеціаліста з порушеннями розумового і фізичного розвитку. Висновки теоретичний аналіз ролі та місця орієнтації явища у професійній діяльності особистості. Особливу увагу приділено змісту, структурі та рівнів сформованості професійної спрямованості особистості в підлітковий вік; а також про особливості корекційного забезпечення в контексті психологічної допомоги дітям н альтернативні здібності.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.relation.ispartofseriesНаукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК імені Івана Боберського в базах даних Scopus та WoS;;-
dc.subjectintegrated teaching techniquesuk_UA
dc.subjectnosological categoriesuk_UA
dc.subjectmental correctional supportuk_UA
dc.subjectqualification characterisationuk_UA
dc.subjectpsychological assistanceuk_UA
dc.subjectadolescenceuk_UA
dc.subjectметоди інтегрованого навчанняuk_UA
dc.subjectнозологічні категоріїuk_UA
dc.subjectпсихічно-корекційна підтримкаuk_UA
dc.subjectкваліфікаційна характеристика.uk_UA
dc.subjectпідлітковий вікuk_UA
dc.subjectпсихологічна допомогаuk_UA
dc.titleFuture Psychologist’s Mental Orientation at the Correctional Support ofthe Children with Impaired Mental and Physical Developmentuk_UA
dc.title.alternativeПсихічне спрямування майбутнього психолога на корекційну підтримку дітей з порушеннями психофізичного розвиткуuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК в базах даних Scopus, WoS, Tomson Reuters

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Аfuzova_2021_WoS.pdf1.52 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.