Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33220
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSemenova, Nataliia-
dc.contributor.authorRymar, Olga-
dc.contributor.authorKhanikiants, Olena-
dc.contributor.authorMalanchuk, Halyna-
dc.contributor.authorLapychak, Ihor-
dc.contributor.authorСеменова, Наталія-
dc.contributor.authorРимар, Ольга-
dc.contributor.authorХанікянц, Олена-
dc.contributor.authorМаланчук, Галина-
dc.contributor.authorЛапичак, Ігор-
dc.date.accessioned2022-12-18T19:44:42Z-
dc.date.available2022-12-18T19:44:42Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationThe Dynamics of Indicators of Psycho-Emotional Condition of College Students, Influenced by Teambuilding Techniques / Nataliia Semenova, Olga Rymar, Olena Khanikiants, Halyna Malanchuk, Ihor Lapychak // Society. Integration. Education : Proceedings of the International Scientific Conference (May 28th-29th). - Rēzekne, 2021. - Vol. 4. - P. 448-555. https://doi.org/10.17770/sie2021vol4.6188 ( Web of Science)uk_UA
dc.identifier.urihttp://localhost:8080/handle/34606048/33220-
dc.description.abstractSpecialists say that the issue of understanding of influence mechanism of physical activity on psychological health of children and teenagers is not investigated thoroughly. This concerns primarilycollege students, fortheir age equals to that of high school pupils.Psychoemotional processes in the students’ consciousness and behavior atthat ageare caused by the end of biological and physical development and adaptation to new conditions of studying and living. Our previous research allowed us to determine the condition and dynamics of psychoemotional indicators during the first academic year against the background of low physical activity. The question of how particular physical activity influences the dynamics of these indicators among college students remains to be unanswered. The aim of the research is to determine the dynamics of indicators of psycho-emotional condition among 15–16 years old students from Medical College.Фахівці кажуть, що питання розуміння механізму впливу фіз діяльність щодо психологічного здоров'я дітей і підлітків не досліджена досконало. Це стосується насамперед студентів коледжів, адже їхній вік прирівнюється до старшокласників. Психоемоційні процеси у свідомості та поведінці студентів у цьому віці зумовлені завершення біологічного і фізичного розвитку та адаптація до нових умов навчання та життя. Наші попередні дослідження дозволили визначити стан та динаміку психоемоційних показників протягом першого навчального року на фоні низької фізичної діяльність. Питання про те, як конкретне фізичне навантаження впливає на динаміку цих показників серед студентів залишається без відповіді. Метою дослідження є визначити динаміку показників психоемоційного стану у віці 15–16 років студенти медичного коледжу.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.relation.ispartofseriesНаукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК імені Івана Боберського в базах даних Scopus та WoS;;-
dc.subjectphysical educationuk_UA
dc.subjectpsycho-emotional conditionuk_UA
dc.subjectstudentsuk_UA
dc.subjectteam-building techniqueuk_UA
dc.subjectфізичне вихованняuk_UA
dc.subjectпсихоемоційний станuk_UA
dc.subjectстудентиuk_UA
dc.subjectкомандоутворення технікаuk_UA
dc.titleThe Dynamics of Indicators of Psycho-Emotional Condition of College Students, Influenced by Teambuilding Techniquesuk_UA
dc.title.alternativeДинаміка показників психоемоційного стану студентів коледжу під впливом прийомів командоутворенняuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК в базах даних Scopus, WoS, Tomson Reuters

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Semenova_2021.pdf158.99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.