Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33220
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Semenova, Nataliia | - |
dc.contributor.author | Rymar, Olga | - |
dc.contributor.author | Khanikiants, Olena | - |
dc.contributor.author | Malanchuk, Halyna | - |
dc.contributor.author | Lapychak, Ihor | - |
dc.contributor.author | Семенова, Наталія | - |
dc.contributor.author | Римар, Ольга | - |
dc.contributor.author | Ханікянц, Олена | - |
dc.contributor.author | Маланчук, Галина | - |
dc.contributor.author | Лапичак, Ігор | - |
dc.date.accessioned | 2022-12-18T19:44:42Z | - |
dc.date.available | 2022-12-18T19:44:42Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | The Dynamics of Indicators of Psycho-Emotional Condition of College Students, Influenced by Teambuilding Techniques / Nataliia Semenova, Olga Rymar, Olena Khanikiants, Halyna Malanchuk, Ihor Lapychak // Society. Integration. Education : Proceedings of the International Scientific Conference (May 28th-29th). - Rēzekne, 2021. - Vol. 4. - P. 448-555. https://doi.org/10.17770/sie2021vol4.6188 ( Web of Science) | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://localhost:8080/handle/34606048/33220 | - |
dc.description.abstract | Specialists say that the issue of understanding of influence mechanism of physical activity on psychological health of children and teenagers is not investigated thoroughly. This concerns primarilycollege students, fortheir age equals to that of high school pupils.Psychoemotional processes in the students’ consciousness and behavior atthat ageare caused by the end of biological and physical development and adaptation to new conditions of studying and living. Our previous research allowed us to determine the condition and dynamics of psychoemotional indicators during the first academic year against the background of low physical activity. The question of how particular physical activity influences the dynamics of these indicators among college students remains to be unanswered. The aim of the research is to determine the dynamics of indicators of psycho-emotional condition among 15–16 years old students from Medical College.Фахівці кажуть, що питання розуміння механізму впливу фіз діяльність щодо психологічного здоров'я дітей і підлітків не досліджена досконало. Це стосується насамперед студентів коледжів, адже їхній вік прирівнюється до старшокласників. Психоемоційні процеси у свідомості та поведінці студентів у цьому віці зумовлені завершення біологічного і фізичного розвитку та адаптація до нових умов навчання та життя. Наші попередні дослідження дозволили визначити стан та динаміку психоемоційних показників протягом першого навчального року на фоні низької фізичної діяльність. Питання про те, як конкретне фізичне навантаження впливає на динаміку цих показників серед студентів залишається без відповіді. Метою дослідження є визначити динаміку показників психоемоційного стану у віці 15–16 років студенти медичного коледжу. | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК імені Івана Боберського в базах даних Scopus та WoS;; | - |
dc.subject | physical education | uk_UA |
dc.subject | psycho-emotional condition | uk_UA |
dc.subject | students | uk_UA |
dc.subject | team-building technique | uk_UA |
dc.subject | фізичне виховання | uk_UA |
dc.subject | психоемоційний стан | uk_UA |
dc.subject | студенти | uk_UA |
dc.subject | командоутворення техніка | uk_UA |
dc.title | The Dynamics of Indicators of Psycho-Emotional Condition of College Students, Influenced by Teambuilding Techniques | uk_UA |
dc.title.alternative | Динаміка показників психоемоційного стану студентів коледжу під впливом прийомів командоутворення | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК в базах даних Scopus, WoS, Tomson Reuters |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Semenova_2021.pdf | 158.99 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.