Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33218
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAli, Hamade-
dc.contributor.authorPetrusenko, Oleksandra-
dc.contributor.authorАлі, Хамаде-
dc.contributor.authorПетрусенко, Олександра-
dc.date.accessioned2022-12-18T19:23:53Z-
dc.date.available2022-12-18T19:23:53Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationAli Hamade. Correlation Between Physical Fitness And Motivation For Physical Activity In Children With Autism Spectrum Disorders / Ali Hamade, Oleksandra Petrusenko // Society. Integration. Education : Proceedings of the International Scientific Conference (May 28th-29th). - Rēzekne, 2021. - Vol. 3. - P. 28-36. https://doi.org/10.17770/sie2021vol1.6170 ( Web of Science)uk_UA
dc.identifier.urihttp://localhost:8080/handle/34606048/33218-
dc.description.abstractInformation on the correlation of physical fitness indicators to indicators of motivation for physical activity (PA) in schoolchildren with autism spectrum disorders (ASD) is very limited. The lack of such information makes it impossible to collect informative tests that best assess the level of РА literacy. It also hampers the effective identification of appropriate and effective means for the formation of РА literacy among schoolchildren with ASD. The study aims at comparing the levels of physical fitness and motivation for PA in children with ASD with their peers without disorders; determining the degree of correlation between physical fitness and motivation for physical activity in children with ASD. Data were collected from two Ukrainian samples: 18 children with ASD aged 11–13 years, and 30 children aged 11–12 years without ASD diagnosis. Results. Most of the correlation coefficients between the indices of physical fitness and motivation for РА in children with ASD (9/12) are reliable. This suggests that motivation to РА (defined by the CAPL-2 methodology) is an informative criterion of РА literacy of children with ASD. Significant correlations with motivation for РА in schoolchildren with ASD were observed in the results of two exercise tests.Інформація про співвідношення показників фізичної підготовленості до показників мотивація до рухової активності (ФД) у школярів з розладами аутичного спектру (РАС) дуже обмежений. Відсутність такої інформації унеможливлює збір інформативних тестів які найкраще оцінюють рівень РА грамотності. Це також перешкоджає ефективній ідентифікації доцільний та ефективний засіб формування РА грамотності у школярів с РАС. Метою дослідження є порівняння рівнів фізичної підготовленості та мотивації до ПА у діти з РАС з однолітками без розладів; визначення ступеня кореляції між фізичною підготовленістю та мотивацією до фізичної активності у дітей з РАС. Дані були зібрано з двох українських вибірок: 18 дітей з РАС віком 11–13 років та 30 діти 11–12 років без діагнозу РАС. Результати. Велика частина кореляції коефіцієнти між показниками фізичної підготовленості та мотивації до РА у дітей с ASD (9/12) надійні. Це свідчить про те, що мотивація до РА (визначена CAPL-2 методика) є інформативним критерієм РА-грамотності дітей з РАС. Значний виявлено кореляції з мотивацією до РА у школярів з РАС з двох контрольних робіт.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.relation.ispartofseriesНаукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК імені Івана Боберського в базах даних Scopus та WoS;;-
dc.subjectASDuk_UA
dc.subjectCAPL-2uk_UA
dc.subjectchildrenuk_UA
dc.subjectcorrelation,uk_UA
dc.subjectmotivationuk_UA
dc.subjectphysical activity literacyuk_UA
dc.subjectphysical fitnessuk_UA
dc.subjectASDuk_UA
dc.subjectCAPL-2uk_UA
dc.subjectдітиuk_UA
dc.subjectкореляціяuk_UA
dc.subjectмотиваціяuk_UA
dc.subjectфізична активністьuk_UA
dc.titleCorrelation Between Physical Fitness And Motivation For Physical Activity In Children With Autism Spectrum Disordersuk_UA
dc.title.alternativeКореляція між фізичною підготовленістю та мотивацією до фізичної активності у дітей із розладами аутистичного спектруuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК в базах даних Scopus, WoS, Tomson Reuters

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document_WoS_2021.pdf183.97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.