Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33217
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Bodnar, Ivanna | - |
dc.contributor.author | Pavlova, Iuliia | - |
dc.contributor.author | Sirenko, Romana | - |
dc.contributor.author | Lapychak, Ihor | - |
dc.contributor.author | Боднар, Іванна | - |
dc.contributor.author | Павлова, Юлія | - |
dc.contributor.author | Сіренко, Романа | - |
dc.contributor.author | Лапичак, Ігор | - |
dc.date.accessioned | 2022-12-18T19:15:26Z | - |
dc.date.available | 2022-12-18T19:15:26Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Influence of Inclusive and Segregative Physical Education for Schoolchildren of Different Medical Groups / Ivanna Bodnar, Iuliia Pavlova, Romana Sirenko, Ihor Lapychak // Society. Integration. Education : Proceedings of the International Scientific Conference (May 28th-29th). - Rēzekne, 2021. - Vol. 4. - P. 307-317. https://doi.org/10.17770/sie2021vol4.6169 (Web of Science) | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://localhost:8080/handle/34606048/33217 | - |
dc.description.abstract | The study aimed to compare the effectiveness of inclusive and segregative physical education classes for students of various medical groups, taking into account sociopsychological indicators and indicators of psychoemotional state. The study involved 1,414 schoolchildren aged 10–16 years (M=12.7, SD=1.6). Through the survey, pupils’ wellbeing, needs, motivations, and motor preferences at their leisure and physical education classes, level of situational and personal anxiety, degree of integration of the group, and motivation for success were ascertained.Дослідження мало на меті порівняти ефективність інклюзивної та сегрегаційної фіз заняття для студентів різних медичних груп з урахуванням соціально-психологічні показники та показники психоемоційного стану. У дослідженні брали участь 1414 школярів 10–16 років (M=12,7, SD=1,6). Завдяки опитуванню учнів благополуччя, потреби, мотивації та рухові переваги під час дозвілля та фізичного виховання заняття, рівень ситуативної та особистісної тривожності, ступінь інтегрованості групи та з'ясовано мотивацію до успіху. | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК імені Івана Боберського в базах даних Scopus та WoS;; | - |
dc.subject | inclusion | uk_UA |
dc.subject | mental state | uk_UA |
dc.subject | physical education | uk_UA |
dc.subject | schoolchildren | uk_UA |
dc.subject | інклюзія | uk_UA |
dc.subject | фізичне виховання | uk_UA |
dc.subject | психічний стан | uk_UA |
dc.subject | школярі | uk_UA |
dc.title | Influence of Inclusive and Segregative Physical Education for Schoolchildren of Different Medical Groups | uk_UA |
dc.title.alternative | Вплив інклюзивного та роздільного фізичного виховання для школярів різних медичних груп | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК в базах даних Scopus, WoS, Tomson Reuters |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bodnar_2021_WoS.pdf | 162.35 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.