Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/32724
Назва: New Ukrainian School Educational Reforms and Professional Mastership of the Physical Education Teacher
Інші назви: Освітні реформи нової української школи та професійна майстерність учителя фізичної культури
Автори: Sorokolit, Nataliya
Lukjanchenko, Mykola
Turchyk, Iryna
Chopyk, Roman
Сороколіт, Наталія
Лук'янченко, Микола
Турчик, Ірина
Чопик, Роман
Ключові слова: educational changes
physical education
professional mastership reform
teachers
освітні зміни
фізична культура
реформа професійної майстерності
учителі
Дата публікації: 29-тра-2021
Бібліографічний опис: New Ukrainian School Educational Reforms and Professional Mastership of the Physical Education Teacher / Nataliya Sorokolit, Mykola Lukjanchenko, Iryna Turchyk, Roman Chopyk // Society. Integration. Education : Proceedings of the International Scientific Conference (May 28th-29th). – Rēzekne, 2021. – Vol. 4. – P. 179–189. DOI 10.17770/sie2021vol4.6138 (Web of Science).
Серія/номер: Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК імені Івана Боберського в базах даних Scopus та WoS;
Короткий огляд (реферат): The physical education teachers’ attitude towards reforming of education in Ukraine in terms of reform “New Ukrainian School” was analyzed in the article. The physical education specialists’ thoughts according these reforms’ impact on forming of professional mastership of teachers were analyzed in the article. The goal of the research is to provide comparable analysis of the support level of New Ukrainian School reforms that have impact on building professional improvement of physical education teachers. In order to reach the goal such methods were applied as analysis and generalization of literature sources, teachers’ survey, based on questionnaire, its mathematic processing and comparative analysis. There were questioned 341 teachers from 7 Ukrainian regions with different qualification levels and pedagogical experience. All the respondents have given their permission in participation in the research. The different levels of support of educational reforms among physical education teachers were found out. Innovations, in general, have higher than average and lower than average levels of support. The highest level of support has such innovation as freedom to choose or create educational program – 77,4%. However, even with high level of support, 41,9% of teachers think that they should teach pupils according to the only studying program, that is submitted by profile ministry. Only 6,5% of respondents are ready to create their own studying programs. However, 33,8% of teachers think the studying program should be adapted according to conditions of educational establishments. In order to build professional mastership, it is essential to imply different forms of qualification improvements (71,3%), distance studying during course retraining (59,7%), teachers’ certification (53,6%). The lowest level of support has decentralization in management of educational establishment (39,1%). У статті проаналізовано ставлення вчителів фізичної культури до реформування освіти в Україні в рамках реформи «Нова українська школа». У статті проаналізовано думки фахівців фізичного виховання щодо впливу цих реформ на формування професійної майстерності учителів.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/32724
Розташовується у зібраннях:Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК в базах даних Scopus, WoS, Tomson Reuters

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
6138-7642-1-PB.pdf804.9 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.