Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/32710
Title: Теорія і практика шкільної освіти для демократичного громадянства в країнах – членах Ради Європи
Other Titles: Theory and practice of school education for democratic citizenship in the member countries of the Council of Europe
Authors: Овчарук, Оксана
Ovcharuk, Oksana
Keywords: шкільна освіта
теорія і практика
демократичне громадянство
school education
theory and practice
democratic citizenship
Issue Date: 10-Oct-2021
Citation: Овчарук О. Теорія і практика шкільної освіти для демократичного громадянства в країнах – членах Ради Європи : монографія / Оксана Овчарук. – Київ : Фенікс, 2021. – 400 с.
Series/Report no.: монографії;
Abstract: У монографії здійснено комплексний науковий аналіз теорії і практики освіти для демократичного громадянства та освіти в галузі прав людини в країнах Ради Європи як складової змісту загальної середньої освіти. Визначено характеристики та складові освіти для демократичного громадянства, виокремлено тенденції розвитку та надано рекомендації для вітчизняних фахівців. The monograph provides a comprehensive scientific analysis of the theory and practice of education for democratic citizenship and education in the field of human rights in the countries of the Council of Europe as a component of the content of general secondary education. The characteristics and components of education for democratic citizenship are determined, development trends are highlighted, and recommendations for domestic specialists are provided.
URI: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/32710
ISSN: 978-966-136-843-8
Appears in Collections:Монографія

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ovcharuk_monografia_2021.pdf3.31 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.