Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/32705
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛокшина, О. І.-
dc.contributor.authorГлушко, О. З.-
dc.contributor.authorДжурило, А. П., та ін.-
dc.contributor.authorLokshyna, О. І.-
dc.contributor.authorHlushko, O. Z.-
dc.contributor.authorDzhurylo, A.P., and others.-
dc.date.accessioned2022-07-26T07:29:15Z-
dc.date.available2022-07-26T07:29:15Z-
dc.date.issued2021-02-12-
dc.identifier.citationТенденції розвитку шкільної освіти в країнах ЄС, США та Китаї : монографія / О. І. Локшина, О. З.Глушко, А. П. Джурило, C. М. Кравченко, Н. В. Нікольська, М. М. Тименко, О. М. Шпарик ; за заг. ред. О. І. Локшиної. – Київ : КОНВІ ПРІНТ, 2021. – 350 с.uk_UA
dc.identifier.issn978-617-8124-17-5-
dc.identifier.urihttps://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/32705-
dc.description.abstractМонографію присвячено проблемі трансформацій в освіті в країнах ЄС, США та КНР. Авторами обґрунтувано сутність тенденції як наукової категорії педагогічної компаративістики, так і феномену, який характеризує розвиток сучасної освіти; розкрито стратегічні орієнтири міжнародних організацій щодо розвитку освіти в умовах глобалізації та європеїзації; виявлено тенденції розвитку шкільної освіти в країнах зарубіжжя (ФРН, Республіці Польща, Сполученому Королівстві Великої Британії та Північної Ірландії, США, КНР) в контексті реформи загальної середньої освіти в Україні. The monograph is devoted to the problem of transformations in education in the EU, USA and China. The authors substantiated the essence of the tendency of both the scientific category of pedagogical comparativistics and the phenomenon that characterizes the development of modern education; the strategic orientations of international organizations regarding the development of education in the conditions of globalization and Europeanization are disclosed; trends in the development of school education in foreign countries (Germany, the Republic of Poland, the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, the United States, the People's Republic of China) were identified in the context of the reform of general secondary education in Ukraine.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherІнститут педагогіки НАПН Україниuk_UA
dc.relation.ispartofseriesмонографії;-
dc.subjectтрансформація освітиuk_UA
dc.subjectпедагогікаuk_UA
dc.subjectшкільна освітаuk_UA
dc.subjectНімеччинаuk_UA
dc.subjectВелика Британіяuk_UA
dc.subjectПольщаuk_UA
dc.subjectСШАuk_UA
dc.subjectКитайuk_UA
dc.subjecttransformation of educationuk_UA
dc.subjectpedagogyuk_UA
dc.subjectschool educationuk_UA
dc.subjectGermanyuk_UA
dc.subjectUnited Kingdomuk_UA
dc.subjectPoland, USA, Chinauk_UA
dc.titleТенденції розвитку шкільної освіти в країнах ЄС, США та Китаїuk_UA
dc.title.alternativeTrends in the development of school education in the countries of the EU, the USA and Chinauk_UA
dc.typeBookuk_UA
Appears in Collections:Монографія

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
21-13_2021.pdf4.14 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.