Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/32705
Title: Тенденції розвитку шкільної освіти в країнах ЄС, США та Китаї
Other Titles: Trends in the development of school education in the countries of the EU, the USA and China
Authors: Локшина, О. І.
Глушко, О. З.
Джурило, А. П., та ін.
Lokshyna, О. І.
Hlushko, O. Z.
Dzhurylo, A.P., and others.
Keywords: трансформація освіти
педагогіка
шкільна освіта
Німеччина
Велика Британія
Польща
США
Китай
transformation of education
pedagogy
school education
Germany
United Kingdom
Poland, USA, China
Issue Date: 12-Feb-2021
Publisher: Інститут педагогіки НАПН України
Citation: Тенденції розвитку шкільної освіти в країнах ЄС, США та Китаї : монографія / О. І. Локшина, О. З.Глушко, А. П. Джурило, C. М. Кравченко, Н. В. Нікольська, М. М. Тименко, О. М. Шпарик ; за заг. ред. О. І. Локшиної. – Київ : КОНВІ ПРІНТ, 2021. – 350 с.
Series/Report no.: монографії;
Abstract: Монографію присвячено проблемі трансформацій в освіті в країнах ЄС, США та КНР. Авторами обґрунтувано сутність тенденції як наукової категорії педагогічної компаративістики, так і феномену, який характеризує розвиток сучасної освіти; розкрито стратегічні орієнтири міжнародних організацій щодо розвитку освіти в умовах глобалізації та європеїзації; виявлено тенденції розвитку шкільної освіти в країнах зарубіжжя (ФРН, Республіці Польща, Сполученому Королівстві Великої Британії та Північної Ірландії, США, КНР) в контексті реформи загальної середньої освіти в Україні. The monograph is devoted to the problem of transformations in education in the EU, USA and China. The authors substantiated the essence of the tendency of both the scientific category of pedagogical comparativistics and the phenomenon that characterizes the development of modern education; the strategic orientations of international organizations regarding the development of education in the conditions of globalization and Europeanization are disclosed; trends in the development of school education in foreign countries (Germany, the Republic of Poland, the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, the United States, the People's Republic of China) were identified in the context of the reform of general secondary education in Ukraine.
URI: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/32705
ISSN: 978-617-8124-17-5
Appears in Collections:Монографія

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
21-13_2021.pdf4.14 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.