Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/27670
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPavlova, Iuliia-
dc.contributor.authorPetrytsa, Petro-
dc.contributor.authorAndres, Andrii-
dc.contributor.authorKhurtenko, Oksana-
dc.contributor.authorOsip, Nataliia-
dc.contributor.authorYednak, Valeriy-
dc.contributor.authorNaumchuk, Volodymyr-
dc.contributor.authorПавлова, Юлія-
dc.contributor.authorПетрица, Петро-
dc.contributor.authorАндрес, Андрій-
dc.contributor.authorХуртенко, Оксана-
dc.contributor.authorОсіп, Наталія-
dc.contributor.authorЄднак, Валерій-
dc.contributor.authorНаумчук, Володимир-
dc.contributor.authorМашталер, Ірина-
dc.date.accessioned2020-12-29T09:15:55Z-
dc.date.available2020-12-29T09:15:55Z-
dc.date.issued2020-12-29-
dc.identifier.citationAssessment of Student’s Competence in Physical Education: Approaches and Methodology / Iuliia Pavlova, Petro Petrytsa, Andrii Andres, Oksana Khurtenko, Nataliia Osip, Valeriy Yednak , Volodymyr Naumchuk, Iryna Mashtaler // Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională. - 2020. - Vol.12, is.4. - P. 338-356. (Web of Scince)uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/27670-
dc.description.abstractThe competence in physical education (PE) is an assessment of a person's ability to lead a physically active lifestyle. The lack of an integrated approach to assessing the success of student’s training in PE does not allow a systematic, transparent and effective monitoring of the dynamics of the development of the personality of a competitive specialist, establishing the causes of problems and developing forecasts for the future. The goal of study was to develop and justify a system for assessing the competence of PE of students studying at universities and colleges. A survey of experts (N=82) was conducted to find out the importance of each of the structural elements of competence. The validity of proposed approaches was investigated. Three domains (“Movement Activity and Attitude to It,” “Physical Health and Fitness,” “Knowledge, Skills, and Abilities”) were distinguished in the structure of competence in PE, each of which was divided into 2–4 components. Designed assessment method covers all structural parts of the competence in PE, the goals of student learning, takes into account the list of necessary knowledge and skills in accordance with the requirements of the program, provides the formation of motivation for an active lifestyle, and maintains a level of physical activity sufficient for health. Developed method allows to determine the overall assessment of the formation of competence in PE, as well as a separate component, it gives an opportunity to calculate “critical” components, take into account interests and needs of students, teachers, and university / college administration. Компетенція з фізичного виховання (ПВ) є оцінка здатності людини вести фізично активний спосіб життя. Відсутність комплексного підходу до оцінки успіху навчання студентів з фізичної культури не дозволяє систематично, прозоро та ефективний моніторинг динаміки розвитку Росії особистість конкурентоспроможного фахівця, встановлення причин проблем та розробка прогнозів на майбутнє. Мета дослідження мало розробити та обґрунтувати систему оцінки компетенція фізичної культури студентів, які навчаються в університетах та коледжі. Було проведено опитування експертів (N = 82), щоб з'ясувати важливість кожного із структурних елементів компетентності. обґрунтованість запропонованих підходів була досліджена. Три сфери («Рухова активність та ставлення до неї», «Фізична Здоров’я та Фітнес »,« Знання, навички та здібності ») виділяється в структурі компетенції в ПЕ, кожна з яких було розділено на 2–4 компоненти. Розроблений метод оцінки охоплює всі структурні частини компетенції в ПЕ, цілі навчання студентів, враховує перелік необхідних знань та навички відповідно до вимог програми, забезпечує навчання мотивації до активного способу життя, і підтримує достатній рівень фізичного навантаження для здоров’я. Розроблений метод дозволяє визначити загальну оцінку формування компетентності в ПП, а також окремо компонент, це дає можливість розрахувати “критичний” компоненти, враховувати інтереси та потреби студентів, викладачі та адміністрація університету / коледжу.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.subjectcompetenceuk_UA
dc.subjectevaluationuk_UA
dc.subjectphysical literacyuk_UA
dc.subjectphysical educationuk_UA
dc.subjectphysical activityuk_UA
dc.subjectstudentsuk_UA
dc.subjectuniversityuk_UA
dc.subjectкомпетентністьuk_UA
dc.subjectоцінкаuk_UA
dc.subjectстудентиuk_UA
dc.subjectфізична грамотністьuk_UA
dc.subjectфізична культураuk_UA
dc.subjectфізична активністьuk_UA
dc.subjectуніверситетuk_UA
dc.titleAssessment of Student’s Competence in Physical Education: Approaches and Methodologyuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК в базах даних Scopus, WoS, Tomson Reuters

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2948-Article Text-10920-1-10-20201217_Павлова_WoS.pdf341.21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.