Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/26572
Title: | Структура та зміст "супутнього фізичного тренування" курсантів вищих військових навчальних закладів |
Authors: | Романчук, Сергій Мельник, Віталій Romanchuk, Serhii Melnyk, Vitalii |
Keywords: | курсант функціональний стан навчання польовий вихід програма |
Issue Date: | 14-Sep-2020 |
Citation: | Романчук С. Структура та зміст "супутнього фізичного тренування" курсантів вищих військових навчальних закладів / Сергій Романчук, Віталій Мельник // Фізична активність, здоров'я і спорт. - 2018. - № 2(32). - С. 3-12. |
Abstract: | Попередні дослідження довели, що чинна програма фізичної підготовки курсантів не дає змогу в цілому забезпечити ефективний розвиток фізичних якостей під час виконання професійній завдань у польових умовах, оскільки під час польових навчань рівень показників фізичної підготовленості, фізичного розвитку та функціонального стану курсантів погіршується. Мета дослідження – підвищити ефективність впливу супутнього фізичного тренування курсантів (ВВНЗ) на рівень їх функціонального стану під час польового виходу. Організація дослідження: дослі- дження проведено на базі 184 навчального центру Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного двома етапами: перший – два місяці до польового виходу в пункті постійної дислокації, другий – один місяць в умовах польових занять курсантів. У дослідженні взя- ли участь 126 курсантів третього курсу навчання бойових спеціальностей Сухопутних військ (КГ, n=64 та ЕГ, n=62) віком 19–21 рік. Методи дослідження: теоретичний аналіз та узагальнення, педа- гогічне спостереження, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Результатом дослідження є впровадження авторської програми супутнього фізичного тренування в систему підготовки курсантів під час польових виходів, основними особливостями якої є те, що фізичні вправи (комплекси) проводили щодня 3 рази по 15 хвилин до обіду та через день по 15 хвилин після обіду, безпосередньо на робочому (навчальному) місці або під час пересування до нього. Інтенсивність фізичного навантаження дозували в діапазоні 120–150 уд./хв, що не викликало великої втоми при виконані фізичних вправ та моделювало динаміку фізичного навантаження у бойових умовах. Аналіз результатів засвідчив, що у курсантів контрольної групи, на відміну від курсантів екс- периментальної групи, упродовж експерименту достовірно (р≤0,05–0,01) погіршилися показники частоти серцевих скорочень у спокої, індексу Робінсона, фізичного стану, степ-тесту та самооцінки функціонального стану за методикою «САН». Після повернення з польового виходу результати курсантів експериментальної групи були кращими, ніж у курсантів контрольної групи за показ- никами частоти серцевих скорочень у спокої на 6,1 %, індексу фізичного стану – на 4,5 %, індексу степ-тесту – на 9,1 %, настрою – на 11,5 %. |
URI: | http://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/26572 |
Appears in Collections: | Науковий журнал "Фізична активність, здоров'я і спорт" |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
854-1724-1-SM.pdf | 921.24 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.