Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/25908
Назва: Educational component in rehabilitation programs for persons with chronic obstructive pulmonary disease: a systematic review
Автори: Tymruk-Skoropad, Kateryna
Pavlova, Iuliia
Stupnytsk, Svitlana
Тимрук-Скоропад, Катерина
Павлова, Юлія
Ступницька, Світлана
Ключові слова: physical therapy
COPD
pulmonary rehabilitation
self-management
Дата публікації: 2019
Бібліографічний опис: Tymruk-Skoropad K. Educational component in rehabilitation programs for persons with chronic obstructive pulmonary disease: a systematic review / Kateryna Tymruk-Skoropad, Iuliia Pavlova, Svitlana Stupnytska // Advances in Rehabilitation=Postępy Rehabilitacji. - 2019. - Vol. 33, № 4. - P. 51–65.
Короткий огляд (реферат): Introduction: Chronic obstructive pulmonary disease is a chronic disorder that involves high-priced treatment and management, 45–75% of which may be associated with exacerbation. Treatment, rehabilitation, adherence to a healthy lifestyle, and following recommendations for self-management require a patient’s high motivation and self -organization. Analysis and the search for effective strategies that could be implemented to enhance the effectiveness of an educational component in rehabilitation for people with COPD have become the purpose of the study.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/25908
Розташовується у зібраннях:Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК в базах даних Scopus, WoS, Tomson Reuters

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Тимрук_Павлова_Ступницька_2019.pdf849.77 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.