Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/22085
Назва: Modelling Buying Demand in the Tourism Industry based on Machine Training Methods
Автори: Tkach, Viktoriya
Pavlenchyk, Anatolii
Sadchenko, Оlena
Nikola, Svetlana
Drozdova, Valeriia
Davydenko, Iryna
Ткач, Вікторія
Павленчик, Анатолій
Садченко, Олена
Нікола, Світлана
Дроздова, Валерія
Давиденко, Ірина
Ключові слова: Box-Jenkins model
buying demand
machine training
tourism industry
Дата публікації: 2019
Бібліографічний опис: Modelling Buying Demand in the Tourism Industry based on Machine Training Methods / Viktoriya Tkach, Anatolii Pavlenchyk, Оlena Sadchenko, Svetlana Nikola, Valeriia Drozdova, Iryna Davydenko // International Journal of Recent Technology and Engineering. - 2019. - Vol. 8, is. 2. - P. 744-747. (Scopus)
Короткий огляд (реферат): The business processes of companies in the tourism industry lend themselves well to formalization and, consequently, computer automation. This study focuses on the process of creating a demand forecast model for a travel agent based on data mining algorithms. The program code was developed in the Anaconda development environment, which allows to process the initial data and to give the prediction results for two indicators of MAE and program accuracy. The program code is designed to improve the performance of the entire system by selecting the correct functions
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/22085
Розташовується у зібраннях:Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК в базах даних Scopus, WoS, Tomson Reuters

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Viktoriya Tkach, Anatolii Pavlenchyk, Оlena Sadchenko, Svetlana Nikola, Valeriia Drozdova,.pdf658.22 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.