Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/10475
Назва: | Experimental substantiation of teaching algorithm of technique in weightlifting and powerlifting competitive exercises |
Автори: | Tovstonoh, Olexandr Roztorhui, Mariia Zahura, Fedir Vynogradskyi, Bogdan Товстоног, Олександр Розторгуй, Марія Загура, Федір Виноградський, Богдан |
Ключові слова: | weightlifting powerlifting technique algorithm training |
Дата публікації: | 2015 |
Бібліографічний опис: | Experimental substantiation of teaching algorithm of technique in weightlifting and powerlifting competitive exercises / Olexandr Tovstonoh, Mariia Roztorhui, Fedir Zahura, Bogdan Vynogradskyi // Journal of Physical Education and Sport. - 2015. - Vol. 15, is. 2. - P. 319 - 323. (Scopus) |
Короткий огляд (реферат): | Fundamentals of teaching the competitive exercises technique in strength sports need to be improved to meet the requirements of sports practice. The research aim is to find out the effectiveness of algorithmization of teaching the competitive exercises technique in strength sports on the example of weightlifting and powerlifting. It has been established that athletes of experimental groups made significantly (p≤0,05) fewer errors as compared to control groups athletes. Algorithmization of teaching the technique in strength sports contributed to the quality of mastering the competitive exercises technique by athletes at the stage of initial training as compared to the training program of junior sport schools. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/10475 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК в базах даних Scopus, WoS, Tomson Reuters |
Файли цього матеріалу:
Файл | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|
2015-Scopus_Tovstonoh.pdf | 330.03 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.