Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/4277
Title: Моделювання штучного керуючого середовища для тестування і навчання автогонщиків
Authors: Рибак, Олег
Keywords: автогонщики
кібернетика
моделювання
керування
тренажер
рухове навчання
автоспорт
автомобільний спорт
Issue Date: 2007
Citation: Рибак О. Моделювання штучного керуючого середовища для тестування і навчання автогонщиків / Олег Рибак // Молода спортивна наука України : зб. наук. пр. з галузі фіз. культури та спорту. - Львів, 2007. - Вип. 11, т. 3. - С. 285 - 292.
Abstract: Серйозна спортивна підготовка немислима без застосування тренажерів. Істотною вимогою до штучного керуючого середовища є відповідність закладених у тренажері принципів моделювання механічних факторів та умов інформаційного забезпечення спортсмена його об’єктивній руховій діяльності. Розроблений нами тренажер складається з нерухомого підрамника і рухомого шасі з двома ступенями свободи, на якому встановлене сидіння та органи керування автомобілем. Імітація інерційних перевантажень за рахунок зміни напрямку вектора сили тяжіння забезпечується нахилами шасі силовими пневмоциліндрами. Рух автомобіля на екрані монітора імітує відтворювач „SONY Play Station” або ПК з мультимедійним проектором. Конструкція тренажера передбачає вибір необхідних установок, перетворення керуючих дій спортсмена у відповідні електричні сигнали, які передаються на електронний блок, та викликають нахили шасі відносно фронтальної і сагітальної осей відповідно до кута повороту керма і дій на педалі, а також відображення на екрані монітора поведінки автомобіля на дорозі з імітацією звукових шумів та вібрацій. Зворотна інформація до спортсмена поступає через зоровий слуховий, вестибулярний та шкірно-тактильний аналізатор.
URI: http://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/4277
Appears in Collections:"Молода спортивна наука України"

Files in This Item:
File SizeFormat 
52_Rybak.pdf588.17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.