Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/35077
Title: Сучасні тенденції розвитку ресторанного бізнесу Львівщини
Other Titles: Modern trends in the development of restaurant business in Lviv region
Authors: Паска, Марія
Paska Mariia
Keywords: ресторанний бізнес
ресторанний туризм
локальна кухня
restaurant business
restaurant tourism
local cuisine
Issue Date: 19-Apr-2023
Citation: Паска М. Сучасні тенденції розвитку ресторанного бізнесу Львівщини / Паска Марія // Індустрія гостинності: стан, тенденції розвитку та перспективи галузі в умовах війни : зб. пр. Міжнар. наук.-практ. форуму (м. Львів, 19‒21 квітня 2023 р.). ‒ Львів, 2023. ‒ С. 459‒465.
Series/Report no.: Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК імені Івана Боберського;
Abstract: Нами проаналізовано особливості організації ресторанного бізнесу Львівщини. Здійснено аналіз змісту ресторанного бізнесу в контексті гастрономічного туризму в системі сфери гостинності, запропоновано новий підвид гастрономічного туризму - ресторанний туризм. Удосконалено визначення поняття «ресторанний туризм» та визначено найбільш авторитетні ознаки класифікації даного підвиду гастрономічного туризму. Розглянуто специфіку використання локальної кухні, окремих етапів технології, з метою популяризації у туристичній сфері. Акцентовано на важливості врахування смакових вподобань гостя та включення їх міркувань до індустрії гостинності. We have analyzed the peculiarities of the organization of the restaurant business in Lviv Oblast. An analysis of the content of the restaurant business in the context of gastronomic tourism in the system of the hospitality sector was carried out, a new subtype of gastronomic tourism - restaurant tourism - was proposed. The definition of the concept of "restaurant tourism" has been improved and the most authoritative features of the classification of this subtype of gastronomic tourism have been determined. The specifics of the use of local cuisine, individual stages of technology, with the aim of popularization in the tourism sphere, were considered. Emphasis is placed on the importance of taking into account the guest's taste preferences and incorporating their considerations into the hospitality industry.
URI: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/35077
Appears in Collections:Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Paska Mariia.pdf544.15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.