Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33703
Title: Стандарти психолого-педагогічної допомоги дітям з розладами аутичного спектра
Other Titles: Standards of psychological and pedagogical assistance to children with autism spectrum disorders
Authors: Скрипник, Т. В.
Skrypnyk, T. V.
Keywords: стандарти
психолого-педагогічна допомога
діти з розладами аутичного спектра
standards
psychological and pedagogical assistance
children with disorders autistic spectrum
Issue Date: 2013
Publisher: Гнозіс
Citation: Скрипник Т. В. Стандарти психолого-педагогічної допомоги дітям з розладами аутичного спектра : навч.- метод. посіб. / Т. В. Скрипник. – Київ : Гнозіс, 2013. – 60 с.
Abstract: У посібнику висвітлено підходи до надання різнопланової психологопедагогічної допомоги дітям з аутизмом з огляду на дієвий науково доведений (передусім зарубіжний) досвід. Питання діагностики, корекційно-розвивального та навчального процесів розглянуто в контексті визначення професійних меж та чітких орієнтирів фахової роботи з дітьми цієї категорії, окреслення сукупності основних вимог, які пред’являють до обсягу, якості, порядку та умов здійснення кваліфікованої психолого-педагогічної допомоги дітям з розладами аутичного спектра. Посібник адресовано фахівцям психолого-педагогічного профілю, науковцям і практикам, викладачам, аспірантам, студентам факультетів за напрямом корекційна педагогіка та спеціальна психологія. The manual highlights approaches to providing multifaceted psycho-pedagogical assistance to children with autism based on effective, scientifically proven (primarily foreign) experience. Diagnostic, corrective and developmental issues educational processes are considered in the context of defining professional boundaries and clear guidelines for professional work with children of this category, outline of the population the main requirements for volume, quality, order and conditions providing qualified psychological and pedagogical assistance to children with disorders of the autistic spectrum.The manual is addressed to specialists in the psychological and pedagogical profile, scientists and practitioners, teachers, graduate students, students of the faculties for correctional pedagogy and special psychology.
URI: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33703
ISBN: 978-966-8840-93-7
Appears in Collections:Навчально-методичні посібники

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Skrypnyk T. V..pdf587.89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.