Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33551
Title: Inclusive physical education program of schoolchildren with autism spectrum disorders
Other Titles: Програма інклюзивного фізичного виховання школярів з розладами аутичного спектра
Authors: Bodnar, Ivanna
Pavlova, Iuliia
Ali, Hamade
Боднар, Іванна
Павлова, Юлія
Алі Хамаде
Keywords: autism
students
fitness
inclusion
physical education
school
аутизм
інклюзія
школярі
фітнес
фізичне виховання
школа
Issue Date: 25-Dec-2022
Citation: Bodnar I. Inclusive physical education program of schoolchildren with autism spectrum disorders / Ivanna Bodnar, Iuliia Pavlova, Ali Hamade // Health, sport, rehabilitation. – 2022. – Vol. 8(4). – P. 71–82. DOI: https://doi.org/10.34142/HSR.2022.08.04.06 (Scopus)
Series/Report no.: Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК імені Івана Боберського в базах даних Scopus та WoS;
Abstract: An inclusive physical education curriculum for children with autism spectrum disorders was made up and incorporated into the process of physical education in secondary schools. At the beginning and the end of the pedagogical experiment, 12-year-old children were tested in the experimental (involved in the author's program, n=9) and control groups (involved in the traditional curriculum, n=11). The indicators of psychophysical fitness of children were determined according to the results of 19 test exercises. The reliability of the differences was determined by the Mann-Whitney U test. Складено програму інклюзивного фізичного виховання дітей з розладами аутичного спектра, яка впроваджена в процес фізичного виховання в загальноосвітніх школах. На початку та в кінці педагогічного експерименту було проведено тестування дітей 12 років експериментальної (займалися за авторською програмою, n=9) та контрольної груп (займалися за традиційною програмою, n=11). Показники психофізичної підготовленості дітей визначали за результатами виконання 19 тестових вправ. Достовірність відмінностей визначали за U-критерієм Манна-Уітні.
URI: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33551
Appears in Collections:Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК в базах даних Scopus, WoS, Tomson Reuters

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
194-Article Text-534-1-10-20221215_Scopus.pdf638.38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.