Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/30514
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPavlencyk, Nataliia-
dc.contributor.authorKrystanovych, Svitlana-
dc.contributor.authorPavlencyk, Anatolii-
dc.contributor.authorKrystanovych, Miroslav-
dc.contributor.authorRomanchuk, Olha-
dc.contributor.authorПавленчик, Наталія-
dc.contributor.authorКриштанович, Світлана-
dc.contributor.authorПавленчик, Анатолій-
dc.contributor.authorКриштанович, Мирослав-
dc.contributor.authorРоманчук, Ольга-
dc.date.accessioned2021-09-13T11:14:44Z-
dc.date.available2021-09-13T11:14:44Z-
dc.date.issued2021-09-12-
dc.identifier.citationTraining Professional Competence of Physical Culture and Sports Managers / Nataliia Pavlencyk, Svitlana Krystanovych, Anatolii Pavlencyk, Miroslav Krystanovych, Olha Romanchuk // Education Excellence and Innovation Management: A 2025 Vision to Sustain Economic Development during Global Challenges : Proceedings of the 35th International Business Information Management Association Conference (IBIMA) 1-2 April 2020, Spain. - Seville, 2020. - Р. 487-496. (Web of Science)uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/30514-
dc.description.abstractAbstract An important requirement lor the development of professional competence of managers in the field of physical culture and sports is, first of all. the pedagogical principles of its formation. The analysed scientific researches in the field of physical culture and sports reveal and substantiate the generalization, specifics and certain subjectivism of each author, reflecting his/her philosophical position regarding the principles of forming the professional competence. The analysis of scientific papers made it possible to distinguish the following groups of principles: basic, regulating the adaptive process of managers study in higher educational institutions; key principles that facilitate the adaptation of these students to interpersonal, interactive, technology training in the context of personality-oriented adaptive learning; the principle of the determining role of self-adaptation; the principle of spiritual comfort in the conditions of open interaction among subjects of the educational process and general didactic principles, which regulate the educational process of an educational institution with the purpose to master disciplinary, interdisciplinary and general knowledge, skills and determine the abilities of professional managers in the field of sports to apply them in practice. It has been established that any of these principles becomes meaningful only in relation with others. A consistent and integral interaction of these principles at each stage of the learning process of future managers in the field of sports will guarantee the acquisition of professional competence, taking into account the needs of the labor market. Анотація Важливою вимогою до розвитку професійної компетентності менеджерів у сфері фізичної культури та спорту є, перш за все. педагогічні принципи її формування. Проаналізовані наукові дослідження у сфері фізичної культури та спорту розкривають та обґрунтовують узагальнення, специфіку та певний суб’єктивізм кожного автора, відображаючи його філософську позицію щодо принципів формування професійної компетентності. Аналіз наукових праць дозволив виділити такі групи принципів: основні, що регулюють адаптаційний процес навчання менеджерів у вищих навчальних закладах; ключові принципи, які сприяють адаптації цих учнів до міжособистісного, інтерактивного, технологічного навчання в контексті особистісно-орієнтованого адаптивного навчання; принцип визначальної ролі самоадаптації; принцип духовного комфорту в умовах відкритої взаємодії між суб’єктами освітнього процесу та загальнодидактичні принципи, які регулюють освітній процес навчального закладу з метою оволодіння дисциплінарними, міжпредметніми та загальними знаннями, уміннями та визначенням здібностей професіонала менеджерів у сфері спорту застосовувати їх на практиці. Встановлено, що будь -який із цих принципів набуває сенсу лише стосовно інших. Послідовна та цілісна взаємодія цих принципів на кожному етапі процесу навчання майбутніх менеджерів у сфері спорту гарантуватиме набуття професійної компетентності з урахуванням потреб ринку праці.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.subjectprinciplesuk_UA
dc.subjectphysical cultureuk_UA
dc.subjectsportuk_UA
dc.subjectmanageruk_UA
dc.subjectprofessional competenceuk_UA
dc.subjectпринципиuk_UA
dc.subjectфізична культураuk_UA
dc.subjectспортuk_UA
dc.subjectменеджерuk_UA
dc.subjectпрофесійна компетентністьuk_UA
dc.titleTraining Professional Competence of Physical Culture and Sports Managersuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК в базах даних Scopus, WoS, Tomson Reuters

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Untitled.pdfПавленчик Н..pdf629.69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.