Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/30206
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKryshtanovych, Svitlana-
dc.contributor.authorBilyk, Oksana-
dc.contributor.authorShayner, Hanna-
dc.contributor.authorBarabash, Olena-
dc.contributor.authorBondarenko, Viktoriia-
dc.contributor.authorКриштанович, Світлана-
dc.contributor.authorБілик, Оксана-
dc.contributor.authorШейнер, Ганна-
dc.contributor.authorБарабаш, Олена-
dc.contributor.authorБондаренко, Вікторія-
dc.date.accessioned2021-08-02T07:45:07Z-
dc.date.available2021-08-02T07:45:07Z-
dc.date.issued2021-08-02-
dc.identifier.citationThe Developmental Needs and Aspirations of Teenagers, Premises for the Implementation of Programs Based on Experiential Learning / Svitlana Kryshtanovych and other // Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională. - 2021. - Vol. 13, іs.1. - Р. 162 - 176. (Web of Science).uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/30206-
dc.description.abstractAbstract: The article analyzes the foreign experience of training specialists in the field of physical education and sports in foreign countries. The process of preparing students for professional activities in the field of physical culture and sports in countries such as Spain and Italy is analyzed, progressive ideas and features of training managers in physical education and sports in Italy and Spain are established, which can be introduced for the educational system in the field of physical education and sports in other countries. The trends in the development of the education system in countries such as Italy and Spain are established, and factors affecting the level of training of managers in the field of physical education and sports and their professional competence are identified. In the process of studying foreign experience, the latest educational methods were analyzed that were introduced in the process of training managers in the field of physical education and sports. The main purpose of the article was to conduct a thorough analysis of foreign experience in preparing the professional competence of future managers of physical education and sports. As a result of the analysis of this experience, we have identified the main trends and aspects of progressive teaching methods that can be useful for implementation in other higher educational institutions in this area. These educational methods not only improved the professional competence of managers in the field of physical education and sports, but also aimed at revealing the students' personal potential. Анотація: У статті аналізується зарубіжний досвід навчання фахівців у галузі фізичного виховання та спорту за кордоном країн. Процес підготовки студентів до професійної роботи діяльність у сфері фізичної культури та спорту в таких країнах У міру аналізу Іспанії та Італії прогресивні ідеї та особливості Росії підготовка менеджерів з фізичного виховання та спорту в Італії та Іспанії встановлені, які можна запровадити для системи освіти у сфері фізичного виховання та спорту в інших країнах. тенденції розвитку системи освіти в таких країнах у міру встановлення Італії та Іспанії та факторів, що впливають на рівень підготовка менеджерів у сфері фізичного виховання та спорту та визначено їх професійну компетентність. У процесі вивчаючи зарубіжний досвід, були новітні освітні методи проаналізовано, які були впроваджені в процесі навчання менеджерів у Росії галузі фізичного виховання та спорту. Основне призначення Стаття мала провести ретельний аналіз зарубіжного досвіду в Росії підготовка професійної компетентності майбутніх менеджерів Росії фізкультура і спорт. В результаті аналізу цього досвідом, ми визначили основні тенденції та аспекти прогресивні методи навчання, які можуть бути корисними для впровадження в інших вищих навчальних закладах цієї сфери. Ці освітні методи не тільки вдосконалювали професіоналів компетентність менеджерів у сфері фізичного виховання та спортивні, але також спрямовані на розкриття особистого потенціалу учнів.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.subjectmanagers of physical education and sportsuk_UA
dc.subjecteducational systemuk_UA
dc.subjectprofessional skillsuk_UA
dc.subjectinnovative educational methodsuk_UA
dc.subjectmaster programuk_UA
dc.subjectкерівники фізкультури та спортуuk_UA
dc.subjectвиховні системаuk_UA
dc.subjectінноваційна освіта методиuk_UA
dc.subjectпрофесійні навичкиuk_UA
dc.subjectмагістерська програмаuk_UA
dc.titleThe Developmental Needs and Aspirations of Teenagers, Premises for the Implementation of Programs Based on Experiential Learninguk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК в базах даних Scopus, WoS, Tomson Reuters

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Криштанович_Білик та ін_2021_WoS.pdf256.78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.